Barcelona Cultura

Apropem la cultura als barris. Propostes de cinema, música en directe, circ, teatre, dansa, art i pensament. Entrada gratuïta

Jo porn, tu porno

Queralt Riera

06/03/2025 - 20:00h

CC La Farinera del Clot

Teatre

Durada: 80 minuts / Idioma: Català

Edat recomanada: Públic general

La pornografia sovint és vista com un dels problemes de la nostra societat. No obstant això, el plaer ens atrau, i molt! Aquesta paradoxa és el punt de partida de Jo porn, tu porno, una creació de Queralt Riera sota la direcció de Magda Puyo.

L’obra s’endinsa en temes com el sexe ràpid i accessible, l’amor, les dependències, la soledat i les obsessions. Es tracta d’un muntatge postdramàtic que transita entre el desig i el pensament. Sense imposicions, sense censures, amb una veu singular i autònoma.

Mitjançant la història d’una parella femenina, l’espectacle aborda la pornografia des d’un angle feminista, col·locant la sensualitat com a eix de les experiències i oferint una visió positiva que permet reapropiar-se de la representació que en fem i crear nous imaginaris.

Jo porn, tu porno explora les diferents dimensions del món del porno, en desentranya les complexitats i hi aplica una crítica contundent envers les manifestacions violentes i masclistes. En un moment de desconcert feminista, amb canvis de paradigma i una difusió accelerada tant d’informació com de desinformació, la peça planteja interrogants sobre la salut de les nostres sexualitats.

Espectacle recomanat per a més de 14 anys.

Queralt Riera

Queralt Riera és una dramaturga, directora escènica i productora, reconeguda per la seva veu poètica i original en l’escena teatral contemporània. Graduada en Direcció Escènica i Dramatúrgia a l’Escola Superior d’Art Dramàtic Eòlia, va dirigir a Barcelona la seva pròpia escola d’actors per a cinema i teatre, Art Actors Queralt, fins al 2013. Ha impulsat projectes de dramatúrgia en escoles, centres de menors i per a processos de rehabilitació de toxicopatologies i trastorns alimentaris. És fundadora de l’Associació per al Teatre a les Escoles.

La dona és una de les constants en la seva dramatúrgia, protagonista a obres com Dona. La veritat s’embolica com un plat d’espaguetis o Aquí. L’any 2018 va rebre el Premi Octubre de Teatre amb la peçaL’amor (no és per a mi, va dir Medea).

Jo porn, tu porno, la poètica de Riera es combina amb l’univers escènic de Magda Puyo per narrar una història que, amb un to tendre i irònic, ens posa davant les nostres pròpies contradiccions.

Compartir

Altres esdeveniments:

Veure tots