Barcelona Cultura

Apropem la cultura als barris. Propostes de cinema, música en directe, circ, teatre, dansa, art i pensament. Entrada gratuïta

Ciència i art amb 'Cuerpo Glaciar'

11/03/2025
Temporals
Temporals et convida a la presentació del documental 'Cuerpo glacial' i a la conversa amb la seva directora Natalia Castañeda i el científic Marc Oliva, dijous 13 de març al CC Farinera del Clot.

Cuerpo glaciar és un assaig audiovisual que, a mode d'arxiu, presenta diferents aproximacions a tres glacials de muntanya: el Conejeras (Colòmbia), l'Aneto (Aragó) i la Mer de Glace (França). És un "documental d'escriptori" (documentary desktop), on s’estudia críticament l’evolució dels glacials des de l’experiència, l’afecte i el discurs poètic i científic.

La projecció d'aquest assaig de no-ficció el 13 de març a les 19 hores en el CC Farinera del Clot és una activitat complementària de l'exposició Crono-poètiques del fred del circuit Temporals, que es pot visitar en el mateix centre cívic fins divendres.

Un cop acabada la projecció del film, hi haurà una conversa amb l'artista Natalia Castañeda i el científic Marc Oliva, amb la presència de la comissària de l'exposició, Ona Bros.

El Dr. Marc Oliva és professor titular de Geografia a la Universitat de Barcelona i investigador principal del grup de recerca Antarctic, Arctic and Alpine Environments (ANTALP). La seva recerca se centra en l’estudi dels processos geomorfològics en climes freds i en la reconstrucció dels ambients i climes passats en regions polars i de muntanya. Ha participat en diverses expedicions a l’Antàrtida i l’Àrtic, així com en altres serralades del món, com les Muntanyes Rocalloses, els Alps, el Pamir, el Tien Shan, els Pirineus, etc. A més, ha coordinat projectes de recerca internacionals i ha publicat nombrosos articles científics en revistes de prestigi.

Natalia Castañeda Arbelaez és artista, docent i investigadora. El seu treball, entre Catalunya i Colombia, se centra en els últims anys en la documentació artística de territoris sensibles al canvi climàtic com les glaceres d’alta muntanya.

L'activitat complementària és gratuïta i no cal fer reserva.

Compartir