Barcelona Cultura

Apropem la cultura als barris. Propostes de cinema, música en directe, circ, teatre, dansa, art i pensament. Entrada gratuïta

Les darreres reflexions: Emergències de gènere, art i IA

13/03/2025
Argumenta
La sisena edició del circuit de pensament Argumenta ha abordat durant setmanes temes d'emergència. Abans de tancar cicle, queden alguns temes d'actualitat per tractar com la cultura, la intel·ligència artificial o els discursos d'odi. Vine i participa!

Argumenta, el programa de pensament del Barcelona Districte Cultural, va començar a rodar per la Xarxa de Centres Cívics de Barcelona a final d’octubre amb la poeta Mireia Calafell que va donar el tret de sortida a un cicle de xerrades dedicat a abordar un grapat de temes actuals agrupats sota la doble accepció del concepte d’emergència. Hem tractat temes candents com l’educació, la tecnologia, la creativitat o la migració. Però abans no acabi el seu recorregut a final de març, queden algunes converses pendents. Apunta, entra als enllaços i reserva el teu seient per a participar:

Després de passar per l’Eixample i Sants – Montjuïc, el debat al voltant de l’Emergència de gènere - Davant els feixismes, com resistim? sobre l’augment dels discursos reaccionaris arriba a Sant Martí (CC Can Felipa, 13 de març, a les 19 hores) i a Sarrià – Sant Gervasi (CC Casa Orlandai, 26 de març, a les 19 hores). El sociòleg Miquel Missé i la metgessa i psicoanalista Montserrat Puig analitzen la propagació dels discursos d’odi i comparteixen eines per combatre els atacs discriminatoris.

Per altra banda, l’actor i comunicador Nil Martín i l’alter ego de musical de l'artista Valèria N. Saurí, Ven’nus, conversaran al voltant de l’Emergència creativa i es preguntaran, per última vegada a l’Argumenta, si Les crisis són un motor artístic? (CC Torre Llobeta, 13 de març, a partir de les 18.30 hores).

Finalment, l’enginyer informàtic i divulgador Josep Maria Ganyet i l’investigador tecnològic Pau Garcia es tornen a trobar per parlar sobre la intel·ligència artificial a Emergència tecnològica – Pregunta’ns sobre la IA! (CC Casa Golferichs, 18 de març, a les 19 hores). Els dos experts respondran totes les preguntes, incerteses i dubtes del públic sobre una tecnologia com més va més present. Aquest debat també es podrà seguir en línia des d’aquest enllaç.

Compartir