El Teatro Nacional de Cataluña

Volver

Accés adaptat pel carrer Padilla.

Conegut per tothom com el TNC, el Teatre Nacional de Catalunya es va crear a mitjan anys noranta amb la idea d’oferir un espai per a una oferta teatral de qualitat en tots els àmbits. Situat a prop de la plaça de les Glòries, l’edifici, dissenyat per l’arquitecte Ricard Bofill, també té un notable interès arquitectònic.

Un teatro con raíces

Los orígenes del Teatro Nacional de Cataluña están asociados a la tradición teatral del país, que siempre ha sido muy rica y creativa, así como arriesgada, y que hoy en día continúa. En los años ochenta, la sociedad catalana percibió que hacía falta un espacio donde actores y directores pudieran trabajar con plena libertad. La creación del TNC también está muy asociada a la figura del gran actor Josep Maria Flotats, el cual, al regresar de Francia en los años ochenta tras la dictadura franquista, tuvo un papel muy destacado en la institucionalización del teatro catalán y fue el primer director del nuevo Teatro Nacional de Cataluña.

Escena interdisciplinaria

Después de su creación en 1996, el TNC ha pasado por múltiples etapas y por propuestas diferentes, pero siempre apostando por una oferta de máxima calidad y ofreciendo el espacio para la promoción de otras disciplinas, como la danza, la ópera o las marionetas. Actualmente está dirigido por Xavier Albertí y tiene una programación variada, tanto nacional como internacional. Además de ir a disfrutar de los espectáculos que propone, también vale la pena visitarlo por el valor arquitectónico del edificio vanguardista creado por el arquitecto Ricardo Bofill.

Traductor de google :
Dirección:
Pl Arts, 1
Distrito:
Eixample
Barrio:
el Fort Pienc
Ciudad:
Barcelona

Accesible para personas con disminución física

Titularitat:
Centro público

El Teatre Nacional de Catalunya (TNC), ubicat a Barcelona, és una de les institucions culturals més importants de Catalunya. Inaugurat l´any 1996, va néixer amb l´objectiu bàsic de consolidar una oferta teatral d´alta qualitat tant en l´àmbit nacional com internacional que, des de la capacitat de risc estètic i la voluntat de servei pròpia del teatre públic, completés un panorama teatral caracteritzat per la creativitat i la riquesa de les iniciatives.

Des de la seva inauguració oficial, l´11 de setembre de 1997¿ el TNC ha programat espectacles de teatre, sense oblidar, però, altres disciplines com la dansa, la música, l´òpera, el circ o els titelles.

L´edifici del Teatre Nacional de Catalunya, situat a la plaça de les Arts, a prop de la plaça de les Glòries, compta amb tres sales d´exhibició. Dissenyat pel prestigiós arquitecte català Ricardo Bofill, és un dels edificis emblemàtics de Barcelona.

Distrito:
Eixample
Barrio:
el Fort Pienc
Categoría:
Ocio y tiempo libreOcio y tiempo libre
Dirección
Pl Arts, 1

Teléfono

Tel.:
933065700

Web

Web:
www.tnc.cat

Comparte este contenido