Geociències: Reconstruïm el clima
GEO3BCN-CSIC
Taller
Xerrada
120
20
4t d'ESO
1r de Batxillerat
2n de Batxillerat
Cicle formatiu mitjà
Cicle formatiu superior

Geociències: Reconstruïm el clima
Taller 1. Paleoclima
A càrrec de Santiago Giralt.
Els científics diuen que les dades meteorològiques instrumentals disponibles mostren que l’actual escalfament que patim està clarament per sobre de la mitjana del registre instrumental i que és degut a l’acció humana.
Però és cert això? Es pot comprovar d’alguna forma el que els científics diuen?
Potser el que els científics diuen no és cert perquè els falta tenir més dades del clima del passat per a poder verificar aquesta afirmació… És possible reconstruir el clima del passat? I com es fa? El taller repassarà totes aquestes qüestions de forma interactiva.
Taller 3. Paleoecologia
A càrrec del laboratori de Paleoecologia (PALAB).
Processos ambientals i les seves dinàmiques espaciotemporals vistos des de la perspectiva que atorguen els registres sedimentaris. Com canvia el clima al llarg del temps i com afecta el paisatge que tenim al voltant? Què són els proxies biològics i per a què serveixen? En aquest taller s’explicarà com es pot usar la paleoecologia com una màquina del temps que, al seu torn, ens ajuda a entendre el present i a preparar-nos pel futur.
Objectius
- Conèixer l’estat de la recerca en l’estudi del clima.
- Aprendre com s’obtenen, analitzen i interpreten les llargues sèries de dades dels temps geològics.
- Aprendre els principis de tècniques analítiques i la seva utilitat per a resoldre problemes científics.
Més detalls
- Nivell educatiu: Aquesta activitat va dirigida a l’alumnat de 1r i 2n de batxillerat (preferiblement, de 2n) de Ciències de la Terra o de la branca científica.
- Lloc: Geociències Barcelona
- Durada: 2-3 hores
- Metodologia: cada taller consta d’una xerrada introductòria + part pràctica, demostrativa o manipulativa.
A petició del professorat es pot avançar material per a treballar prèviament l’activitat a l’aula.
Objectius de desenvolupament sostenible





