'SECUENCIA #1' , una sèrie de podcasts sobre el vincle performatiu entre cossos i imatges.

'SEQÜÈNCIA #1' és un cicle d'activitats vinculat a la programació de la Fabra i Coats: Centre d'Art Contemporani de Barcelona, que al 2022 va girar entorn d'allò (para)cinematogràfic. A través de laboratoris, conferències i performances d’agents de diverses disciplines i geografies, 'SEQÜÈNCIA #1' va proposar un marc de treball per aprofundir en el particular vincle performatiu que s'estableix entre els cossos i les imatges. Algunes d' auqestes activitats han estat gravades per poder convertir-se en podcasts.

Del programa complet s'han extret aquesta sèrie de podcasts:

Andrea Soto CalderónSuspendre la imatge. Conferència
Andrea González – Una pelí.lcula sense pel.lícula. Performance
Lorea Alfaro – una mica de plaer. Conferència
Olga Mesa – Pràctiques del (no) visible: el cos operador i la doble visió. Conferència

La resta de programa el van conformar tre que tenen un lligam amb la pràctica de la imatge abordat de maneres diferents, encara que, en tots, hi podem intuir una invitació translúcida i porosa que suggereix, obre, suspèn o, sobretot, imagina altres plans performatius per a l’esdevenir fascinat de les imatges, celebrant així que "del costat de la performativitat sembla que hi ha la força, la fuga, allò que és viu"**. 

Es tracta d’una aproximació multifocal, un punt de partida per seguir pensant des de la pràctica i de manera contextual com ho anem fent moltxs artistes, pensadorxs i comissarixs. Donar voltes sobre l’eix, hiperventilar, forçar una melodia fins a estimular el nervi vague, la suggestió des del relat, l’equiparació. Fer-pensar amb el cos i els seus annexos com a primera tecnologia de registre i producció d’imatges. La paraula, el soroll, els sons, l’espai, el tacte o el moviment provoquen aquesta aparició d’imatges en una altra temporalitat, la de la seva formació titubejant que s’escapa a interpretació normativa. En aquest marc de tensió es van presentar els treballs i investigacions de Cris Celada, Ona Bros, Andrea Soto Calderón, Andrea González, Javi Álvarez, Lorea Alfaro, Olga Mesa, Alejandra Pombo Su, Carme Torrent i Emilio Tomé.

 

ELS CURATORS: FERNANDO GANDASEGUI / MARC VIVES

Fernando Gandasegui és artista, investigador i comissari en arts performatives. Actualment és el comissari del festival Domingo a La Casa Encendida, i codirigeix Teatron. Va ser coordinador i membre de l’equip de direcció artística de Teatro Pradillo a Madrid. Ha comissariat cicles per al Festival Punto de Vista, ha codirigit La Plaza en Verano de Matadero i ha dissenyat programes de residències i investigació al Centro Cultural de España a La Paz. Imparteix classes i tallers a institucions com Pedagogías Invisibles o Bar Yola. El seu treball artístic s’ha presentat en diverses institucions nacionals i internacionals, i forma part de la col·lecció del CA2M i de l’Archivo de Creadores de Matadero

------

Marc Vives (Barcelona, 1978) és artista, investigador, docent i productor. Es mou entre les arts visuals i les arts en viu, avesat a la performance i el treball espacial. Utilitza estratègies d’aprenentatge col·lectiva col·laborant amb altres artistxs i formant grups de recerca com Si CentroCentro fuera FueraFuera, lxsquecorrenporahí a Massana o Moure parets a EINA. També des de la gestió i l’acompanyament de processos artístics conduint el programa de residències de L’Estruch (Sabadell), formant part de l’equip comissarial a La Capella o engegant projectes com YProductions, Hamaca, Por La Vena o, actualment, GRAF.cat.
​En l’apartat artístic, ha exposat el seu treball a Rogaland Kunstsenter (Stavanger, 2016), Redcat (Los Angeles, 2016), etHALL (Barcelona, 2018) i MACBA (Barcelona, 2021), i ha fet performances a CCEMx (Ciutat de Mèxic, 2020), Festival Grec (Barcelona, 2020) i La Casa Encendida (Madrid, 2021). Entre el 2002 i el 2012 va formar part del duet artístic Bestué-Vives.

 

------

​* Pérez Royo, Victoria. «Poéticas del tiempo expandido en el cine. La mirada fascinada como producto de la imagen translúcida». A: Pascale Peyraga; Marion Gautreau; Carmen Peña-Ardid; Kepa Sojo Gil (ed.). La imagen translúcida en los mundos hispánicos. Lió: Orbis Tertius, 2016, pp. 597-614.
**Fernández Polanco, Aurora. «Usos performativos de las imágenes», Re-visiones [en línea], núm. 2 (2012).

Compartir