Activitat

Assitència Gravitatòria 2 - Pràctiques performatives en l'educació

Oficina d'Educació
11 abril, 2015 - 10:00 a 25 abril, 2015 - 13:30

Aquest any, la Fabra i Coats-Centre d'Art Contemporani de Barcelona i el MACBA s'uneixen per dur a terme, per segon any, el seminari Assistència gravitatòria 2 . Un seminari obert i gratuït per a tots aquells agents culturals, professors, educadors o interessats en l'educació, i en les possibilitats de l'ús de la performance artística com a eina educativa a l'aula.
Amb aquest seminari volem generar un espai de reflexió, debat i sinergia on reformular i capgirar l'espai expositiu com a motor de coneixement, i l'aula com un espai de producció. 
El seminari es divideix en dues sessions de conferència i diàleg amb diferents agents relacionats amb l'art i l'educació, que plantejaran sessions teòriques però també pràctiques.

En col·laboració amb el Museu d’ara Contemporani de Barcelona (MACBA).

DISSABTE 11 D'ABRIL DE 2015, DE 10 a 13:30 h 
Lloc: MACBA Auditori Convent dels Àngels 

Participants:
Maria Acaso - Professora i investigadora especialitzada en l'àrea d'educació artística a la Universitat Complutense de Madrid, on treballa des de 1994. El seu principal interès s'ha centrat en impulsar la innovació en l'ensenyament i l'aprenentatge de les arts visuals a través de formats i continguts disruptius. Per aquesta raó, totes les seves activitats tenen com a objectiu desenvolupar el marc de confiança i passió necessàries perquè els professionals de l'educació portin les seves pràctiques docents cap a aquest canvi de paradigma.www.mariaacaso.es

Jordi Macián - Llicenciat en Belles Arts per la Universitat de Barcelona (UB). Des de fa més de vint anys és professor d'educació visual i plàstica a secundària, i de dibuix tècnic a batxillerat. En els últims anys ha participat com a docent en els màsters de cultura visual i educació impartits en la UB, a més de realitzar conferències sobre art i educació. El seu treball està marcat per la constant revisió de les noves pedagogies que estan canviant el panorama escolar, i per considerar la performance com un mecanisme per construir l'ensenyament d'una forma diferent, més lúdic, no només per als alumnes sinó també per als docents.

DISSABTE 25 D'ABRIL DE 2015, DE 10 a 13:30 h 
Lloc: Fabra i Coats-Centre d'Art Contemporani Barcelona

Participants:
Lucía Sánchez - Llicenciada en Belles Arts per la Universitat Complutense de Madrid i professora titular de dibuix de l'IES Castillo del Águila. Les seves principals línies de treball, sempre contextualitzades en l’ensenyament de secundària són: l’avaluació, l’art contemporani com a estratègia, l’espai públic, la geometria i els sistemes de representació. És membre actiu de Pedagogías Invisibles, i una de les seves principals expertes en educació formal i avaluació disruptiva.

Álvaro Solache - Psicòleg, emprenedor i intèrpret comunitari. Ha estat treballant des de 1996 creant, entrenant i formant equips, primer com a director de recursos humans i consultor, i més tard com a entrenador i intèrpret. La seva passió és ajudar a formar gent perquè descobreixin els seus súper poders i perquè actuïn com a equips de superherois. Álvaro és el fundador de la companyia de formació (teamtowers), d'una startup social (comunitats.org) i d'una tribu creativa (molekulon.com).

Programació