PERQUÈ L’«ARA» JA ÉS PLE DE POSSIBILITATS QUE PERTORBEN LA PRESÈNCIA

Una conversa entre Rossella Biscotti i Övül Ö. Durmusoglu, moderada per Anna Manubens
dimarts, 16 gener, 2024

">http://<p><iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/zIBZvDxyjj0?si=F8wk7Ljhms3RYPvP" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture; web-share" allowfullscreen></iframe></p>

Activitats

Una activitat vinculada a l’exposició
Cable City Dance
Cable City Sea

Rossella Biscotti i Övül Ö. Durmusoglu conversen des de fa una dècada sobre els límits de la memòria col·lectiva que fan possible la civilització occidental i sobre com l’art ha esdevingut un terreny fèrtil per renegociar els termes i els mètodes de la historització. Totes dues, l’una com a artista i l’altra com a comissària, han contribuït significativament a l’activitat investigadora de l’altra. La seva primera conversa pública s’emmarca en l’exposició en què Rossella Biscotti ajunta els seus dos grans projectes The City i The Journey, amb els quals cerca nous esquemes socials possibles. Rossella i Övül parlaran de les diferents maneres d’interactuar amb aquesta «espessor de l’ara» per tal de fer espai a narratives i imaginaris alternatius i paral·lels.

Anna Manubens (Barcelona, 1984) és comissària i productora independent. Actualment, és la directora de la Fundació Privada AAVC i d’Hangar. Va ser responsable de Programes Públics al CAPC - Musée d’art contemporain de Bordeaux fins al 2017, i prèviament havia combinat la seva activitat independent amb la docència a la Universitat Pompeu Fabra i un treball regular a la plataforma artist-run Auguste Orts (Brussel·les), dedicada a la producció i el pensament entorn de les pel·lícules d’artistes. 

Entre les seves exposicions recents hi ha A L I E N T O (NoguerasBlanchard, Barcelona, 2020-2021); tono lengua boca, de Wendelien van Oldenborgh (Centro de Arte Dos de Mayo, Madrid, 2019; i Fabra i Coats: Centre d’Art Contemporani de Barcelona, 2020); entre, hacia, hasta, para, por, según, sin (EACC, Castelló de la Plana, 2019); Visceral Blue (La Capella, Barcelona, 2016); Hacer cuerpo con la máquina: Joachim Koester (Blueproject Foundation, Barcelona, 2016); i Contornos de lo audiovisual, amb Soledad Gutiérrez (Tabakalera, Sant Sebastià, 2015).Ha escrit en diverses publicacions i, el 2020, amb Julia Montilla, va editar Hangar: Paradigmes, símptomes, prototips i projeccions, un llibre i programa d’accions amb motiu del 20 aniversari d’Hangar.​

 Övül Ö. Durmusoglu és comissària, escriptora i educadora. Centra la seva tasca en crítiques constructives de la civilització, la sostenibilitat de futurs intereseccionals i les pràctiques de convivialitat (togetherness). És codirectora del programa Art en el Discurs, a la Universitat de les Arts de Brunsvic (Alemanya). Recentment, Övül ha comissariat dues grans exposicions monogràfiques: Retrato de un movimiento, de Boudry/Lorenz, al CA2M de Madrid i al Tensta konsthall d’Estocolm; i BURN & GLOOM! GLOW & MOON! Thousand Years of Troubled Genders, de Katrina Daschner, a la Kunsthalle Wien. També va comissariar la tercera i quarta edicions de l’Autostrada Biennale de Kosovo, juntament amb Joanna Warsza, del 2020 al 2023. Anteriorment, havia estat comissària de l’steirischer herbst festival i de diferents programes inclosos en les edicions 10, 13 i 14 de la Biennal d’Estambul, a més de coordinar i organitzar programes i esdeveniments diversos per als Maybe Education and Public Programs de dOCUMENTA (13). Övül escriu regularment per a diferents revistes i publicacions sobre exposicions d’art. Viu i treballa a Berlín.