Arriscar, jugar i guanyar. El fantàstic més enllà dels codis
La manera com s’explica una història pot arribar a ser tant o més important que la trama mateixa. Alguns autors són ben conscients d’això i trien fórmules atrevides que s’escapen dels convencionalismes, però sempre garantint una qualitat literària òptima. En aquesta taula, moderada per la periodista i escriptora Anabel Vélez, hi participen els autors de casa nostra que més han jugat i arriscat amb les seves obres, i que han aconseguit resultats impactants i reeixits. Es tracta, d’una banda, d’Isabel del Río, que a No albiro el bosc (Mai Més) fa un còctel de horror folk, ciència-ficció, fantasia i terror d’allò més efectiu. Albert Pijuan, per la seva part, crea un trencaclosques amb personatges fantasiosos i molt d’humor a La Gran Substitució (Angle Editorial), amb l’objectiu de reflexionar sobre aspectes com la suplantació d’identitat. Jordi Nopca també juga amb els personatges d’El futur és una petita flama (Proa), i els converteix en animals, com a mitjà per explicar una trama de corrupció política i de paternitat. Finalment, El cos invisible (La Magrana), de Núria Perpinyà, replica el viatge de l’Odissea, però dins del cos humà, posant la comèdia i la tragèdia en una balança del tot equilibrada.
▶︎ Aquesta activitat es podrà seguir per streaming, trobareu el vídeo a la galeria d'imatges.