Rostoll Cremat

  • Teatre

Toni Gomila

Aquesta història de cobdícia i ambició està ambientada a Mallorca i parla de turisme però és, de fet, una metàfora escènica de la societat en què vivim. Un muntatge amb molt de sol que parteix d'una rondalla i en el qual les gallines ponen ous d'or.

Heu sentit mai la Rondalla d'en Joanet de sa gerra? Té una pila d'anys, però encara avui sembla ben bé que ens parli a cau d'orella. Us l'explicaran, segur, el dramaturg i actor Toni Gomila i els seus companys d'escenari, que aborden la realitat més propera amb la qual conviuen els mallorquins i mallorquines. Ho fan amb una història procedent de la tradició popular però també amb textos, històries i idees que igual formen part de les obres d’Henrik Ibsen que d'un Shakespeare o una peça de Txékhov... Tot, ben amanit amb les paraules del mateix Gomila, que ens parla de la Mallorca on es va a buscar el sol a l'hivern, la que s'omple a vessar de turistes a l'estiu, la que fa fora de casa seva algú que hi viu per encabir-hi un visitant que paga bé, la que ha trobat en el turisme, en definitiva, una gallina que pon ous d'or i es torra sota el sol. Com ha canviat aquest turisme que és font de riquesa i de tantes altres coses la mentalitat i els hàbits dels mallorquins i mallorquines? Parlem de les llums i les ombres del fenomen turístic que ha marcat per sempre més la vida dels illencs? És, precisament, el que Toni Gomila explora amb aquest muntatge sobre límits i ambició.

Segur que encara associeu el nom del dramaturg al muntatge Acorar, una reflexió universal sobre la identitat dels pobles a partir d'un fet particular (la matança del porc i la pagesia mallorquina) que després de vuit anys segueix omplint les sales on es representa. De fet, el mateix Gomila confessa que Rostoll cremat reprèn, amplifica i multiplica l'ambició escènica que el va dur a escriure Acorar i que representa la culminació de vint anys de trajectòria. Àcid, irònic, mordaç... Així és un text que, un cop més, toca una situació particular per transmetre un missatge universal. Dirigeix el muntatge Oriol Broggi, ànima de la companyia La Perla 29 que, ara fa un any, va obrir la darrera edició del Grec amb El poema de Guilgamesh, rei d’Uruk.

Una coproducció del Grec 2019 Festival de Barcelona, Teatre Principal de Palma i Produccions de Ferro.

Amb la col·laboració de La Perla 29.

Fitxa artística

Dramatúrgia: Toni Gomila Direcció: Oriol Broggi Ajudantia de direcció: Joan Miquel Artigues Interpretació: Toni Gomila, Caterina Alorda, Catalina Florit, Joan Toni Sunyer, Xesca Vadell Espai escènic: Oriol Broggi i Rafel Lladó Vestuari: Antònia Fuster Disseny de la il·luminació: Guillem Gelabert Espai sonor: Oriol Broggi Disseny de vídeo: Agustí Torres Tècnics: Daniel Noceda, Juanro Campos Producció executiva: Fàtima Riera, Cristina Bugallo

Video

Dates

  • Dates
  • Espai

    Mercat de les Flors
    http://mercatflors.cat

    Plaça Margarida Xirgu, 1, 08004 Barcelona

  • Durada
    110
  • Llenguatge
    Català
  • Preu
    22