Barcelona cultura

Blog

Últims articles

De totes les branques de les arts escèniques catalanes, la més internacional, la que més viatja, no és altra que la dramatúrgia. No passa un mes en què no s’estreni un text escrit aquí arreu del món, de Buenos Aires a Atenes. I són molts els autors amb una important plèiade de teatres que els segueixen. El Grec 2022 és conscient d’aquest fenomen i oferirà un bon grapat d’estrenes mundials.
Tot i que fa gairebé dues dècades que el dramaturg i director iranià Amir Reza Koohestani volta per mig Europa, encara no hem tingut l'oportunitat de veure'l a casa nostra. Ha estat arreu, d'Hamburg a Santiago de Xile i és, sens dubte, la punta de llança del nou teatre iranià, una escena que, com certifica ell mateix, es troba en plena ebullició. Koohestani ha estrenat obra seva i adaptacions de clàssics i de teatre contemporani. Ve al Grec 2022 amb una versió lliure de la novel·la Trànsit d'Anna Seghers, que ha barrejat amb el que li va passar a l'aeroport de Munic fa quatre anys, quan va poder viure en la pròpia pell què és ser deportat.
Marlene Monteiro Freitas és, sens dubte, l’artista del moment. A Barcelona l’hem pogut veure amb '(M)IMOSA', 'Guintche' i 'Bacants - Preludi per a una purga', entre el Mercat de les Flors i la desapareguda Sala Hiroshima. Torna amb 'Idiota' al Macba, un preludi de la gran peça escènica que prepara per a l’any que ve, la 'Lulu' d’Alban Berg. La seva obra és pura emoció, i ella mateixa diu que l’objecte de la seva recerca és la creació d’emocions col·lectives. Va nàixer a Cap Verd i té la seva base a Lisboa. I a finals de 2022 serà objecte d'una retrospectiva al Festival de Tardor de París.

Comparteix aquest contingut

Compra d'entrades