Barcelona cultura

Noticies

Una campanya per mostrar a la ciutadania barcelonina la riquesa d'un continent

dc. 28/04/2021 | 16:00 H

Ho ha fet l'agència de publicitat GAS (makeitgas.com) en la imatge del Grec d'enguany, creant una campanya amb el lema "Molt a prop" que ens recorda que el continent on ens porta enguany el Festival potser és lluny, però molts aspectes de les seves cultures, començant per la música, ja fa temps que ens acompanyen. El lema complementa un imaginari visual ple de ritme i de color, jove, estimulant, suggeridor i emocionant, com ho és la mateixa Àfrica.

L’agència ha creat l’estratègia, el concepte i la creativitat de la campanya fugint de folklorismes i ha treballat amb un equip transversal en el qual bona part dels implicats i implicades tenien orígens africans o relació amb les cultures africanes, començant pels models i seguint pels maquilladors i maquilladores i per col·laboradors i col·laboradores com l'estilista Wekaforé Jibril, un creador polifacètic que no només té la seva pròpia marca de moda sinó que ha creat unes conegudes festes barcelonines (les sessions Voodoo Club) i que, atenció, és un dels tres components d'una formació musical barcelonina de la qual se'n parla força des de fa una temporada: Egosex. Ell està deixant la seva empremta en la vida cultural barcelonina i l'ha deixada també en les imatges que ha copsat per a la campanya del Grec d'enguany la fotògrafa Olga de la Iglesia, una barcelonina global que igual es passeja per la Rambla com per Nova York i a la que li agrada donar un toc gairebé documental a les seves fotografies, plenes de color.
Amb aquest equip, la campanya publicitària del Grec 2021 ens vol obrir els ulls a una Àfrica desconeguda, però que, efectes de la diàspora, està molt present a la resta del món, també a casa nostra.

La campanya conclou el viatge que va emprendre el Grec Festival de Barcelona fa cinc temporades. Un viatge que ha dut al festival des del Mediterrani a Àsia i, creuant el Pacífic, fins a Amèrica del Nord i l'Amèrica Llatina. Ara, el Grec ens convida a descobrir les mil cultures d'un continent que, com ens recorda aquesta campanya, és "Molt a prop".

Comparteix aquest contingut

Compra d'entrades