La nova xarxa de bus es completa amb el V1

El 26 de novembre comencen a circular les darreres cinc línies de la nova xarxa de bus d’altes prestacions i d’aquesta manera se’n culmina la implantació després de set anys. Més ràpida i connectada, i sobretot amb més freqüència de pas, la nova xarxa s’ha adaptat a les exigències del transport públic modern per millorar-ne l’eficiència i fomentar-ne l’ús en benefici d’una ciutat més saludable i humana.

19/11/2018 14:51 h

Ajuntament de Barcelona

El recorregut de 14 km de la nova línia V1 comença a l’avinguda d’Esplugues i segueix pel carrer de González Tablas, l’avinguda del Doctor Marañón, el carrer d’Arístides Maillol i tota la riera Blanca. Després s’endinsa a l’Hospitalet de Llobregat pels carrers de l’Aprestadora i d’Amadeu Torner, fins a l’àmbit de la Fira i el carrer de Pablo Iglesias. De tornada, comença al carrer de la Botànica, passa per la Fira i els carrers d’Amadeu Torner i de l’Aprestadora, la riera Blanca, el carrer d’Arístides Maillol, l’avinguda del Doctor Marañón, el carrer de González Tablas i acaba a l’avinguda d’Esplugues.

Les altres línies verticals que comencen a circular el 26 de novembre són la V19 (Barceloneta – Alfons Comín), la V23 (Nova Icària – Can Marcet) i la V25 (Nova Icària – Horta). També arrenca la nova linia horitzontal H2, que enllaça amb la V1 a l’avinguda d’Esplugues i arriba fins a la Trinitat Nova. Amb aquesta darrera fase d’implantació, les 28 línies de la nova xarxa donaran servei a 460.000 viatges en dies feines, el 60% dels usuaris d’autobús.

Modificacions a la xarxa de bus

Per ajustar el servei de transport públic en superfície, el desplegament de la nova xarxa comporta variacions en altres línies de la infraestructura d’autobús de Sants-Montjuïc:

• H10: deixa de circular entre l’estació de Sants i Badal, un trajecte que es pot fer amb la línia 54 ara reforçada. En arribar a l’estació de Sants, l’H10 continuarà pel passeig de Sant Antoni fins a la plaça de Sants, on girarà cua.

• 54: se suprimeix el tram entre el carrer del Cardenal Reig i el Campus Nord, que ara quedarà cobert per la línia V1. D’aquesta manera, la línia 54 millorarà la freqüència i oferirà un interval de pas similar al de les línies de la nova xarxa (6′ en dia feiner).

• 55: se suprimeix el tram entre la plaça Catalana (el Guinardó) i la plaça d’Urquinaona, que queda cobert per les línies V19 i 39. Des d’ara, aquesta línia només circula entre Urquinaona i Montjuïc.

La implementació de la xarxa de bus d’altes prestacions, recollida al Pla de mobilitat urbana 2013-2018, s’ha executat al llarg de set anys i és la reorganització del transport públic en superfície més important que s’ha fet mai a la ciutat. El servei millora la cobertura territorial, la connexió entre línies, el temps d’espera i de viatge, i la freqüència de pas en els dies feiners, amb intervals d’entre 5 i 8 minuts, de 7.00 a 21.00 hores.

Alhora que es posen en circulació els autobusos de la nova xarxa, les línies de proximitat també es reforcen amb la incorporació de 66 nous vehicles a les línies convencionals 13, 91 i 97.

A partir del 19 de novembre, un equip de 170 informadors situats en parades, autobusos, intercanviadors i equipaments com centres de gent gran o escoles expliquen arreu de la ciutat els canvis a la xarxa d’autobús.

Etiquetes associades a la notícia

Notícies relacionades