A causa d'una incidència tècnica és possible que en alguns serveis es produeixin talls puntuals.

Disculpeu les molèsties que aquesta incidència us pugui ocasionar.

La nova xarxa de bus es completa amb el V1

El 26 de novembre comencen a circular les darreres cinc línies de la nova xarxa de bus d’altes prestacions i d’aquesta manera se’n culmina la implantació després de set anys. Més ràpida i connectada, i sobretot amb més freqüència de pas, la nova xarxa s’ha adaptat a les exigències del transport públic modern per millorar-ne l’eficiència i fomentar-ne l’ús en benefici d’una ciutat més saludable i humana.

19/11/2018 14:51 h

Ajuntament de Barcelona

El recorregut de 14 km de la nova línia V1 comença a l’avinguda d’Esplugues i segueix pel carrer de González Tablas, l’avinguda del Doctor Marañón, el carrer d’Arístides Maillol i tota la riera Blanca. Després s’endinsa a l’Hospitalet de Llobregat pels carrers de l’Aprestadora i d’Amadeu Torner, fins a l’àmbit de la Fira i el carrer de Pablo Iglesias. De tornada, comença al carrer de la Botànica, passa per la Fira i els carrers d’Amadeu Torner i de l’Aprestadora, la riera Blanca, el carrer d’Arístides Maillol, l’avinguda del Doctor Marañón, el carrer de González Tablas i acaba a l’avinguda d’Esplugues.

Les altres línies verticals que comencen a circular el 26 de novembre són la V19 (Barceloneta – Alfons Comín), la V23 (Nova Icària – Can Marcet) i la V25 (Nova Icària – Horta). També arrenca la nova linia horitzontal H2, que enllaça amb la V1 a l’avinguda d’Esplugues i arriba fins a la Trinitat Nova. Amb aquesta darrera fase d’implantació, les 28 línies de la nova xarxa donaran servei a 460.000 viatges en dies feines, el 60% dels usuaris d’autobús.

Modificacions a la xarxa de bus

Per ajustar el servei de transport públic en superfície, el desplegament de la nova xarxa comporta variacions en altres línies de la infraestructura d’autobús de Sants-Montjuïc:

• H10: deixa de circular entre l’estació de Sants i Badal, un trajecte que es pot fer amb la línia 54 ara reforçada. En arribar a l’estació de Sants, l’H10 continuarà pel passeig de Sant Antoni fins a la plaça de Sants, on girarà cua.

• 54: se suprimeix el tram entre el carrer del Cardenal Reig i el Campus Nord, que ara quedarà cobert per la línia V1. D’aquesta manera, la línia 54 millorarà la freqüència i oferirà un interval de pas similar al de les línies de la nova xarxa (6′ en dia feiner).

• 55: se suprimeix el tram entre la plaça Catalana (el Guinardó) i la plaça d’Urquinaona, que queda cobert per les línies V19 i 39. Des d’ara, aquesta línia només circula entre Urquinaona i Montjuïc.

La implementació de la xarxa de bus d’altes prestacions, recollida al Pla de mobilitat urbana 2013-2018, s’ha executat al llarg de set anys i és la reorganització del transport públic en superfície més important que s’ha fet mai a la ciutat. El servei millora la cobertura territorial, la connexió entre línies, el temps d’espera i de viatge, i la freqüència de pas en els dies feiners, amb intervals d’entre 5 i 8 minuts, de 7.00 a 21.00 hores.

Alhora que es posen en circulació els autobusos de la nova xarxa, les línies de proximitat també es reforcen amb la incorporació de 66 nous vehicles a les línies convencionals 13, 91 i 97.

A partir del 19 de novembre, un equip de 170 informadors situats en parades, autobusos, intercanviadors i equipaments com centres de gent gran o escoles expliquen arreu de la ciutat els canvis a la xarxa d’autobús.

Etiquetes associades a la notícia

Notícies relacionades