Barcelona, ciutat saludable

Els nivells de contaminació a Barcelona suposen un risc per a la salut, i són els cotxes i les motos els responsables del 80% de les emissions a la ciutat. Per això cal reduir els cotxes i augmentar el transport públic. Avui tenim noves línies de bus, més inversió al metro i un acord per cosir la ciutat i l’àrea metropolitana amb el tramvia, a més de mil quilòmetres adaptats per a bicis. Si hi ha menys cotxes, l’espai l’ocupen les persones i el verd urbà, un espai que s’ha multiplicat amb les superilles del Poblenou o Sant Antoni, voreres més amples, carrers per a vianants i deu noves hectàrees de verd cada any.

  • La mobilitat: un dret i una qüestió de salut

    Impulsem una ciutat saludable i sostenible en què la prioritat en l’espai públic és dels vianants, seguits del transport públic, les bicicletes i, en últim lloc, els vehicles de motor.

  • La naturalització dels espais verds avança a tota la ciutat

    S’incrementa la vegetació, es respecten els processos naturals de les plantes i s’apropa la natura a la vida de les persones.

  • Protocol d’actuació davant els episodis de contaminació de l’aire

    S'activarà quan es registrin alts nivells de diòxid de nitrogen i de partícules en suspensió PM10.

  • Obre el parc de les Glòries

    El nou parc té 20.400 metres quadrats de verd i més quatre-cents arbres, una àrea de jocs infantils amb una muntanya de cautxú i tobogans gegants, un espai lúdic i esportiu per a joves, la rambla dels Encants i una àrea de gossos.

  • Complir els nivells de contaminació evitaria almenys 250 morts cada any

    Les restriccions de circulació per als vehicles més contaminants s’activen l’1 de desembre i es faran efectives quan es declari un episodi de contaminació per diòxid de nitrogen.

  • El sistema porta a porta triplica la recollida selectiva a Sarrià

    La recollida de la fracció orgànica s’ha multiplicat per deu en els primers sis mesos.