Lideratge públic

L'Ajuntament reforça els mecanismes de participació i transparència, i alhora enforteix i millora els serveis municipals. Tots els barcelonins poden impulsar consultes ciutadanes i incidir en el govern de la ciutat. Així, eines com l'Oficina de Transparència i la Bústia Ètica permeten fiscalitzar millor l'acció municipal. Per oferir un millor servei públic també s’ha ampliat la plantilla municipal i s’ha convocat nova oferta pública d’ocupació. També s’han aturat privatitzacions en serveis bàsics com les escoles bressol i l’energia, amb la creació de Barcelona Energia, l’operador energètic públic i metropolità.

  • Aprovades les preguntes per a la multiconsulta ciutadana

    El Plenari finalment aprova que es demani a la ciutadania l’opinió sobre la gestió pública de l’aigua i el canvi de nom de la plaça d’Antonio López.

  • Barcelona Energia s’obre a la ciutadania

    L’operadora energètica metropolitana podrà subministrar electricitat a 20.000 llars.

  • El pont entre la ciutadania i l’Ajuntament

    La Sindicatura de Greuges defensa els drets fonamentals i les llibertats de la ciutadania.

  • Una recollida de residus més eficient i adaptada a cada barri

    La nova contracta de neteja serà més flexible i transparent i aplicarà nous criteris socials i ambientals. Entrarà en vigor la tardor del 2020.

  • Barcelona Energia encén l’interruptor

    A partir de l’1 de juliol, l’operador elèctric metropolità comença a subministrar energia de proximitat i cent per cent verda als organismes i les empreses municipals.

  • Barcelona Energia es connecta a l’àrea metropolitana

    L’AMB inicia els tràmits perquè 36 municipis es puguin proveir de l’energia de proximitat i cent per cent renovable de la comercialitzadora municipal.