“Always Barcelona”, campanya coral i de ciutat

La campanya de reputació internacional de la ciutat “Always Barcelona” es rellança aquest mes de juny amb motiu de la Barcelona Design Week i del Sónar, amb l’objectiu de destacar el talent de creadors i creadores de l’àmbit musical i del disseny. “Always Barcelona” és una iniciativa coral que integra la ciutadania, empreses, entitats i institucions com a portaveus de la Barcelona global, oberta i innovadora.

08/06/2018 14:01 h

Redacció

Campanya coral de ciutat

Després d’impulsar la campanya “Share Like Follow” amb motiu del Mobile World Congress, la ciutat inicia una nova onada comunicativa, “Always Barcelona, amb els reclams “Think Design Create”, en el marc de la Barcelona Design Week i “Play Act Dance”, en el context del festival Sónar.

Ambdós tenen com a eix central donar protagonisme al talent, la innovació i la creativitat que sorgeixen del disseny, la música i les indústries culturals, i que contribueixen a enriquir l’ecosistema econòmic i social de la ciutat. La cohesió entre ciutadania, creadors i creadores, empreses i entitats neix de la confluència per construir una Barcelona més inclusiva, sostenible, creativa i avantguardista.

Aquesta visió col·lectiva parteix de la identificació dels valors de la Barcelona del segle XXI, dels quals fa partícips tots els agents i actors de la ciutat. En total, hi han participat al voltant de 130 representants de sectors com el coneixement i l’educació, la cultura, la salut i la biociència, l’economia social i solidària o la innovació tecnològica i l’emprenedoria.

#ThinkDesignCreateBCN

Creadors i creadores de l’àmbit del disseny són els protagonistes d’aquesta segona onada de la campanya “Always Barcelona, vinculats a sectors com el disseny gràfic, el disseny industrial, la moda, l’artesania o l’arquitectura.

Aquestes disciplines conflueixen en la Barcelona Design Week, el punt de trobada dels pioners i pioneres de la creació, les empreses creatives i les escoles de disseny barcelonines, i l’epicentre de la nova campanya “Think Design Create.

En total, 27 professionals posen rostre al talent barceloní i ens apropen a la visió transformadora del disseny. Amb les seves propostes innovadores, ens ajuden a construir una ciutat més saludable i resilient.

#PlayActDanceBCN

El Sónar agafarà el relleu de la campanya durant les properes setmanes, amb artistes barcelonins referents del sector musical i amb projecció internacional, que representen la creativitat i el talent que ens caracteritzen.

La proposta comunicativa posa en relleu el paper de les indústries creatives i culturals en el desenvolupament del teixit econòmic i tecnològic de Barcelona, un ecosistema propi que amplia la seva xarxa durant el Sónar+D i la Maker Faire, dos esdeveniments capdavanters del festival que reuneixen 5.000 professionals procedents de 65 països i 100 propostes creatives.

#ShareLikeFollowBCN

La campanya “AlwaysBarcelona” s’enlaira gràcies a l’èxit de la primera fase, “Share Like Follow”, que es va llançar en el marc del Mobile World Congress 2018 i que, durant els tres mesos que va durar, va distribuir més de de 130 peces audiovisuals a través de les xarxes socials —Instagram, Facebook, Twitter i Linkedin— , així com a través de mitjans de comunicació nacionals i internacionals.

La campanya va tenir els impactes següents:

  • 31,2 milions d’impactes en perfils i àmbits geogràfics preferents.
  • 2,4 milions de visualitzacions de les peces audiovisuals de la campanya.
  • 25.000 interaccions a les xarxes socials i 5.088 mencions amb l’etiqueta #ShareLikeFollowBCN.

El 66,2% dels impactes generats a les xarxes socials es va produir a escala internacional, i van arribar a les principals ciutats dels països identificats com a objectius estratègics de difusió: el Regne Unit, França, països nòrdics, Bèlgica, els Països Baixos, Luxemburg, els Estats Units, Mèxic, el Canadà, el Japó, Corea, la Xina i l’Índia.

La proposta comunicativa va tenir la col·laboració dels agents públics i privats implicats en l’impuls i rellançament de la reputació internacional de la ciutat: el FC Barcelona, Barcelona Global, Barcelona Activa, TMB, Sónar, l’Institut de Cultura de Barcelona, Accor Hotels o el MACBA, entre d’altres, que van compartir alguns dels missatges amb més ressò a les xarxes socials.

 

Notícies relacionades