Aposta per l’administració electrònica per atendre la ciutadania

Des de l’inici de la pandèmia s’han adaptat i simplificat 107 tràmits en línia i s’han creat 25 tràmits nous a l’Oficina Virtual de Tràmits que abans només eren presencials. L’aposta per reforçar i simplificar l’administració electrònica es manifesta també en la creació d’una app que concentra diferents tràmits d’interès ciutadà.

22/10/2020 13:14 h

Ajuntament de Barcelona

A finals d’any s’hauran posat un total de 35 nous tràmits exclusivament en línia i se n’hauran adaptat i simplificat 126, i un total de 292 tràmits municipals, gairebé el 50% del total, estaran habilitats digitalment. A més, es simplifiquen els mecanismes d’identificació i signatura com l’idCat Mòbil o el Cl@ve PIN.

Entre els tràmits rellevants que es poden tramitar amb sistemes d’identificació més senzills es troben els volants i certificats d’empadronament, les targetes d’aparcament per a persones amb discapacitat o les bonificacions IVTM, i entre els nous tràmits que es poden fer en línia destaquen les autoritzacions especials per a sol·licitud o ampliació de terrasses a causa de la covid-19, el servei de teleassistència o els ajuts econòmics per a estades temporals en residències per a la gent gran.

“Barcelona a la butxaca”

En aquesta mateixa línia, es posa a la disposició de la ciutadania una nova aplicació mòbil, “Barcelona a la butxaca, que permet fer diversos tràmits que, fins ara, estaven desagregats en diferents aplicacions. A més, ofereix informació d’interès i un espai personal on es poden emmagatzemar els serveis i continguts més interessants per accedir-hi més ràpidament.

Entre els tràmits adaptats i disponibles a la nova aplicació mòbil hi ha:

  • Volant de residència del padró municipal d’habitants
  • Pagament de tributs municipals, preus públics i multes amb targeta bancària o amb càrrec al compte bancari
  • Cita prèvia amb les oficines d’atenció ciutadana
  • Certificat negatiu de deute
  • Bonificació de l’IVTM de vehicles classificats com a zero emissions o elèctrics
  • Bonificació de l’impost sobre vehicles de tracció mecànica per a titulars de vehicles històrics
  • Bonificació de l’IVTM de vehicles classificats com a eco que utilitzin benzina, amb emissions de fins a 120 g/km de CO2
  • Consulta de fotografies i filmacions per infraccions de trànsit

Properament també estaran disponibles:

  • Un espai d’incidències en la via pública
  • Identificació del conductor responsable d’una infracció per part del titular o arrendatari d’un vehicle que hagi rebut una notificació de denúncia per una infracció de circulació
  • Registre Gaudir+, per accedir gratuïtament o amb descomptes a diversos equipaments i museus

“Barcelona a la butxaca” és un projecte que dona resposta al Pla estratègic de comunicació digital que impulsa l’Ajuntament des del 2017 i que inclou, entre d’altres línies, unificar aplicacions que des del punt de vista funcional es poden agrupar amb l’objectiu de donar un millor servei a la ciutadania i fer més eficient el manteniment dels canals digitals.

Creixen els tràmits per internet

Des de la represa dels terminis administratius, el 25 de maig, s’han fet un total d’1.200.459 tràmits a través del 010, internet i les oficines d’atenció ciutadana, un 11% més que durant el mateix període del 2019.

S’ha reforçat l’atenció telefònica al 010 per poder atendre el creixement de trucades amb la incorporació de 73 informadors i l’ampliació de línies telefòniques de 150 a 210. Es treballa per sumar-hi 60 línies més i incorporar el servei de callback, que permetrà respondre amb posterioritat les peticions que no es poden atendre quan les línies estan ocupades.

També  s’ha posat en marxa el servei “L’OAC et truca”, una atenció telefònica personalitzada per rebre informació general i assessorament sobre tràmits.

Etiquetes associades a la notícia