Més agents per ajudar a fer els tràmits TIC amb l’Administració

Un equip d’onze professionals ofereix acompanyament digital a persones que no usen l’Administració electrònica o les tecnologies de la informació i la comunicació quotidianament. Són el doble dels que hi havia l’octubre del 2020, quan es va posar en marxa aquest programa de capacitació desenvolupat per la Fundació BIT Habitat en el marc del Pla de barris.

03/08/2021 17:20 h

Ajuntament de Barcelona

El servei d’assessoria, que funciona amb cita prèvia, es troba a les oficines de la Xarxa de Resposta Socioeconòmica (XARSE), impulsada per Foment de Ciutat. A Sant Martí, hi ha un equip d’assessorament al Casal de Barri Besòs. Altres oficines XARSE a Barcelona: Casal de Barri de Trinitat Nova i a l’Oficina del Pla de Barris de la Zona Nord (Nou Barris), Centre Cívic de Trinitat Vella (Sant Andreu), Sala Pepita Casanelles (Sants-Montjuïc) i Oficina del Pla de Barris del Raval Sud i Gòtic Sud (Ciutat Vella). A més, hem ampliat l’equip en cinc equipaments més de quatre districtes de la ciutat.

Fins al juny, els agents han atès 8.031 persones, la majoria de les quals, un 57%, eren dones. A més, 4 de cada 5 tenien estudis primaris o secundaris, en una franja de 25 a 55 anys.

Pel que fa als tràmits, se n’ha donat suport a 13.800. La meitat eren per sol·licitar i descarregar informació en línia, sobretot documents oficials, i per demanar cita prèvia en diferents administracions. També destaquen les sol·licituds i consultes sobre l’ús de certificats digitals, la modificació de dades en seus electròniques i la consulta sobre diversos tràmits.

Aquesta ampliació reforça l’estratègia del Pla de xoc per a la inclusió digital, una aposta per la igualtat d’oportunitats en un context en què la bretxa digital ha esdevingut una barrera educativa i social per als col·lectius més vulnerables. Una realitat que reflectia en xifres l’informe “La bretxa digital de Barcelona”, presentat a principis d’any.