Els aliments i begudes perjudicials per a la salut, sense espai als suports publicitaris municipals

Mitjançant dues instruccions municipals es regularà la presència de publicitat d’aliments i begudes de baixa qualitat nutricional als suports municipals com banderoles, marquesines o lones a l’espai públic. Alhora, es reforçarà la presencia de productes saludables en equipaments i serveis municipals.

28/10/2021 17:36 h

Ajuntament de Barcelona

Les noves instruccions estan alineades amb les plantejades pel Ministeri de Consum per limitar la publicitat dirigida a persones de menys de 16 anys d’aliments que incompleixin els perfils nutricionals establerts per l’Organització Mundial de la Salut (OMS).

Les dues instruccions municipals que s’aprovaran en les properes setmanes volen impulsar un sistema alimentari urbà més sa, just i sostenible, d’acord amb els compromisos adquirits en el Pacte de Milà del 2015 i en el marc de la designació de la ciutat com a capital mundial de l’alimentació sostenible 2021.

L’obesitat s’incrementa entre els joves

L’Enquesta de factors de risc a l’escola secundària (FRESC) reflecteix que durant el curs 2020-2021 ha augmentat el nombre de casos d’obesitat a la ciutat. Dels cursos estudiats (segon i quart d’ESO, segon de batxillerat i cicles formatius de grau mitjà), el 9,8% de la població jove presentava obesitat (un 12,4% dels nois i un 7,3% de les noies), i l’obesitat és molt més present en estudiants de centres situats en barris amb un nivell socioeconòmic baix, tant en nois (15% davant el 10,7%) com en noies (9,7% davant el 5,7%).

L’enquesta FRESC del curs 2020-2021 recull que la freqüència amb la qual es consumeixen productes amb menys valor nutricional, com la brioixeria, refrescos, sucs envasats i llaminadures, és excessivament alta, al voltant de la meitat de la població d’aquests cursos consumeix aquests aliments més de tres cops al mes.

Etiquetes associades a la notícia

Notícies relacionades