Barcelona lliurarà 300 euros a cada autònom per cobrir el 100% de la base de cotització mínima

El programa Autòno+ Barcelona cerca arribar a barcelonins i barcelonines que reben les subvencions de la Prestació Extraordinària del Govern espanyol RD8/2020. Les entitats i empreses de l'ESS també s'hi poden acollir si escau. La convocatòria, amb una dotació de 5 milions d’euros, començà el 20 de maig i acabarà el 30 de setembre o fins a esgotar el crèdit disponible.

29/05/2020 10:29 h

Ajuntament de Barcelona

L’Ajuntament de Barcelona lliurarà 300 euros, en un pagament únic, per a persones treballadores autònomes de la ciutat que hagin vist decaure en més d’un 75 per cent les seves vendes o s’hagin vist forçades a tancar el seu establiment o negoci arran la crisi de la COVID-19.

És un ajut complementari per a les persones autònomes, incloses sòcies de cooperatives o societats laborals,  que ja reben la Prestació Extraordinària del Govern espanyol RD 8/2020, de 17 març, mitjançant el qual es podria accedir al 30% restant de la cotització mínima que no s’arribava a assolir mitjançant la prestació governamental. Per tant, com a requisit indispensable s’ha de tenir aprovada aquesta prestació extraordinària.

Autòno+ Barcelona és el nom d’aquesta nova línia d’ajuts a autònoms impulsada gestionada per Barcelona Activa, dissenyada com a impuls a la reactivació empresarial, perquè el temps és considerat com un factor crític per a la supervivència d’aquest teixit econòmic i productiu de la ciutat.

Per tal de facilitar aquesta subvenció de forma ràpida i líquida, s’agilitzaran els processos perquè els destinataris finals la rebin en un termini curt, només caldrà comprovar l’empadronament a la ciutat, la documentació de la prestació extraordinària aprovada pel Govern central i els documents que acrediten estar al corrent de les obligacions tributàries. 

Les bases es trobaran al web de Barcelona Activa i la convocatòria per a la presentació de sol·licituds durarà des del 20 de maig al 30 setembre, fins a esgotar el crèdit, tot i que es deixa en obert l’ampliació de la dotació pressupostària si aquesta situació d’emergència persisteix.

S’obre una nova unitat d’acompanyament per trobar finançament, subvencions i ajuts públics arran de la COVID-19, així com un nou servei gratuït d’orientació jurídica per trobar solucions a contractes de lloguers.

Aquesta  mesura s’emmarca en el conjunt d’accions que l’Ajuntament de Barcelona implementarà per la reactivació econòmica de la ciutat que  inclou la  creació d’ una nova unitat especialitzada en l’acompanyament a autònoms, microempreses i pimes i cooperatives en la captació dels ajuts econòmics derivats de la crisi de la COVID-19. Aquesta nova unitat, és coordinada des de l’Oficina d’Atenció a les Empreses (OAE) de Barcelona Activa que ja compta amb una línia d’assessorament a empreses per aconseguir finançament.

Es preveu que els sectors que més sol·licitaran aquest servei d’acompanyament a la captació de finançament són els negocis relatius al comerç, turisme o indústries creatives, entre d’altres. Aquesta nova mesura se suma al servei que assessora i informa d’altres ajuts no excloents provinents de la resta d’administracions.

Per  altra  banda, i  també des de l’OAE, en col·laboració amb el Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB), s’ha  posat en funcionament  un servei gratuït d’orientació jurídica per assessorar en la negociació temporal de les condicions dels contractes de lloguer de locals i oficines, per poder arribar a solucions viables per a persones propietaris i llogaters davant la complexitat del moment present.

Barcelona potencia així el seu paper d’impulsor d’iniciatives i tendències amb tots els sectors que fomenten l’ocupació, les empreses, les persones emprenedores i ho fa amb la participació de tots els agents econòmics de la ciutat.

Etiquetes associades a la notícia