“Compartim Barcelona”, la campanya per a una bona convivència

L'estiu ve acompanyat de la calor, les festes majors i l'ambient dels veïns i veïnes als carrers i les places dels barris de la ciutat. Una època en què la bona convivència es fa més necessària que mai. En aquest marc es presenta la campanya ”Compartim Barcelona”, una crida al dret a gaudir de la ciutat amb respecte per com la viuen els altres.

14/06/2018 17:36 h

Redacció

La campanya d’enguany gira entorn de diferents eixos, com ara les platges, la neteja, el soroll al carrer, les festes dels barris i la convivència i els usos de l’espai públic a tota la ciutat. D’aquesta manera es vol posar de manifest que és una responsabilitat compartida per tothom el fet de tenir cura de la ciutat, com a garantia per poder gaudir dels espais que tots els veïns i veïnes de Barcelona comparteixen.

La convivència de quatre estils artístics

El conjunt esdevé una veu coral per a cadascun dels eixos o temes que es desenvolupen. Parlem de veu coral perquè són quatre els equips d’il·lustradors i il·lustradores que aporten el seu art, estils diferents que expressen diversitat i que permetran allargar la campanya evitant que aquesta esdevingui repetitiva per a la ciutadania.

Per a les platges, les il·lustracions ens expliquen les peripècies de l’Homo Platja, la representació d’un ésser evolucionat que respecta l’entorn marítim i valora el benestar dels qui el comparteixen amb ell. L’autor escollit és Javi Royo, un professional de l’humor intel·ligent, de missatge directe i sobrietat en el traç, que se serveix del blanc i el negre per contrastar l’imaginari col·lectiu dels colors de l’estiu i la platja.

L’estil fresc i desimbolt de les il·lustradores Cachetejack ens transporta a les festes de barri, en què els veïns i les veïnes baixen als carrers i les activitats omplen els dies i les places. L’època de festes majors necessita una bona convivència, i la societat que forma Cachetejack ens presenta una proposta de missatges delicats amb tocs d’assertivitat i rotunditat, per mitjà d’un llenguatge urbà i unes il·lustracions que destil·len color.

Juanjo Sáez és un autor crític amb un estil molt personal, i l’il·lustrador perfecte per fugir dels convencionalismes tradicionals a l’hora d’interpel·lar la ciutadania entorn de la neteja. Les seves peces, directes i desimboltes, prenen sentit quan s’uneix la il·lustració i el text, i donen com a resultat una comunicació que no castiga i culpabilitza el veïnat, sinó que l’impulsa a adquirir hàbits i costums a favor de la convivència.

L’estil elegant i sobri de Miguel Montaner, directe i clar, ens transmet missatges per a la convivència del dia a dia: treure la brossa a l’hora adequada, tenir cura del mobiliari urbà, o viure la pròpia llibertat sense entorpir la dels altres. El resultat són unes il·lustracions molt conceptuals que recullen diversos missatges en una sola imatge, recursos de fàcil entesa per transmetre a la ciutadania.

La diversitat d’estils i missatges es lliguen per mitjà de la icona #B, una tasca realitzada pel dissenyador Andrés Requena, un fil conductor que identificarà i farà reconeixible la campanya als ulls del veïnat de la ciutat durant l’any que duri. Laura Tatché ha estat l’encarregada d’elaborar els textos dels diferents temes a tractar.

Etiquetes associades a la notícia

Notícies relacionades