Creix un 30% el nombre de persones ateses per millorar la situació laboral

Durant els mesos de gener i febrer del 2021 els punts d’informació per a l’orientació i la recerca de feina de Barcelona Activa han atès una mitjana de 104 persones al dia, un 30% més que durant el mateix període de l’any passat. Al llarg de tot el 2020, aquest servei va atendre 8.000 usuaris i usuàries.

03/04/2021 10:42 h

Ajuntament de Barcelona

A més del context provocat per l’emergència sanitària, l’increment es deu també a l’adaptació del servei a la via telemàtica, des del 16 de març de 2020. Això ha permès que l’atenció es pugui fer per via telefònica, missatgeria instantània o correu electrònic.

Com són les persones ateses?

  • El 60% de les persones ateses són dones, dividides en dos grups d’edat majoritaris: entre 25 i 39 anys (39%) i entre 40 i 54 anys (41%).
  • El 53% tenen estudis secundaris, un 32% estudis superiors i un 15% estudis primaris o bé no tenen estudis.
  • El 58% de les persones ateses estan a l’atur, i un 4% es troba en situació d’ERTO.
  • El 22% de les persones ateses resideixen a Sant Martí, el 14% a Nou Barris, el 13% a l’Eixample i el 12% a Sants-Montjuïc.

Quins serveis sol·liciten?

Depenent de les necessitats de cada persona, se’ls dirigeix a diferents serveis:

  • Un 29% s’han derivat a l’assessorament personalitzat de l’equipament a Porta22.
  • Un 22%, cap a activitats relacionades amb Barcelona Treball.
  • Un 7%, cap a l’espai de recerca de feina, i un 6%, cap a ofertes de feina.
  • D’altres consultes s’han derivat a recursos formatius externs, així com al Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC).

Els punts d’informació per a l’orientació i la recerca de feina són un servei inicial d’atenció i derivació a recursos d’utilitat per a les persones que estan en procés d’orientació, de recerca de feina i d’autoocupació.

Els altres serveis de Barcelona Activa per atendre les persones que volen millorar la seva situació laboral també han ampliat l’àmbit d’actuació. Els punts de defensa de drets laborals, que també s’han obert a l’atenció telemàtica, han atès prop de tres mil persones des de l’inici de la pandèmia.

La lluita contra la precarietat i les desigualtats laborals i socials i l’aposta pel progrés econòmic i el talent de la ciutat són prioritats recollides a l’agenda econòmica Barcelona Green Deal.

Etiquetes associades a la notícia