Crida europea perquè els fabricants de cotxes es responsabilitzin del dièselgate

Un manifest signat per més de 140 ciutats europees demana a la Unió Europea un fons per pal·liar els efectes de la contaminació dels motor dièsel que inclogui aportacions importants dels fabricants automobilístics responsables del dièselgate. A més, reclama que els vehicles manipulats siguin reparats i la retirada dels 43 milions d’automòbils dièsel que circulen per territori europeu.

07/11/2018 12:16 h

Redacció

La Cimera Europea sobre el Dièsel celebrada aquest 7 de novembre a Brussel·les ha interpel·lat la Unió Europea perquè lideri i coordini la lluita contra la contaminació dels vehicles dièsel.

En concret, les més de 140 ciutats d’una trentena de països que formen part de la xarxa Eurocities, que inclou Barcelona, han signat un manifest conjunt amb diverses mesures per fer front als efectes que els motors dièsel tenen en la salut i el medi ambient:

  • Retirar els 43 milions de vehicles dièsel que circulen pels estats membres.
  • Reparar els vehicles manipulats.
  • Crear un fons d’aire net paneuropeu per a les ciutats més afectades, amb una contribució destacada dels fabricants que van manipular els motors dièsel perquè l’emissió de diòxid de nitrogen registrada fos inferior a la real.
  • Realitzar proves independents per garantir la fabricació automobilística dins dels límits legals.
  • Reformar el reglament d’emissions.
  • Aplicar incentius efectius per impulsar l’adquisició de vehicles nets.

Una prioritat de ciutat

Durant els últims set anys hi ha hagut una mitjana de 422 morts a la ciutat relacionades amb la mala qualitat de l’aire, directament afectada per les emissions contaminants que produeix, principalment, el trànsit de vehicles dièsel.

Reduir l’ús del vehicle privat i promoure una mobilitat sostenible és prioritari per avançar cap a una ciutat més saludable. Per aconseguir aquest objectiu s’impulsa el transport públic per mitjà del Pla de mobilitat o el Protocol per episodis de contaminació, que té per finalitat mantenir per sota els nivells de risc les emissions contaminants de diòxid de nitrogen i de partícules en suspensió de menys de 10 micres.

Etiquetes associades a la notícia

Notícies relacionades