"Barcelona no és un 'souvenir’”

Protegir el comerç tradicional i la vida de barri és l'objectiu de les noves limitacions per obrir botigues de records als entorns de la Sagrada Família, al barri de Sant Antoni i a les zones del voltant del Camp Nou, del Park Güell i de la Casa Vicens.

23/02/2018 17:50 h

Redacció

VÍDEO. Janet Sanz: “Barcelona no és un souvenir. Cal preservar el comerç de proximitat i tradicional.”

La modificació del Pla especial d’ordenació dels establiments comercials de la ciutat destinats a la venda de records, que ja restringia la venda d’aquests articles a tot Ciutat Vella i als entorns del Park Güell i de la Sagrada Família, respon a l’augment progressiu del turisme i a la seva desestacionalització, que posa en risc la convivència amb l’activitat diària de la ciutadania en els espais de més afluència.

L’objectiu és preservar l’activitat de quotidianitat que dona el comerç de proximitat i tradicional, que és el que fa barri, que fa ciutat i que defineix la Barcelona real.

Entre les noves zones en què no es podrà establir aquest tipus de comerç hi ha la travessera de les Corts just per sota del Camp Nou i fins a l’estació de metro de Les Corts; la Casa Vicens, de Gaudí, que va obrir al novembre del 2017 i que es preveu que tindrà una gran afluència de visitants, i 23 illes del barri de Sant Antoni, inclosa la del mercat, una restricció que s’emmarca dins el futur pla d’usos del barri.

A més, la mesura va acompanyada de la suspensió de llicències a les zones on s’estableix el pla durant la seva tramitació, que inicia ara un període d’exposició pública abans que s’aprovi definitivament.

Etiquetes associades a la notícia

Notícies relacionades