El pagament de les quotes del parc públic d’habitatges s’ajorna un mes més, fins a l’agost

Les mesures en matèria d’habitatge a la ciutat es modifiquen per garantir els drets de la ciutadania davant la crisi de la Covid-19. L’Institut Municipal de l’Habitatge i la Rehabilitació de Barcelona (IMHAB) ha ampliat la moratòria del pagament de les quotes del parc públic fins al mes d’agost, un mes més, així com el període de prorrateig posterior, que passa dels 18 mesos previstos inicialment als 36 que estableix el nou decret.

07/04/2020 14:45 h

Ajuntament de Barcelona

Durant els mesos d’abril, maig, juny i juliol, les famílies que viuen en habitatges gestionats a través de l’IMHAB en règim de lloguer o altres formes de tinença, com les hipoteques dels pisos de promoció pública en propietat, no hauran de pagar les quotes.

A partir del mes d’agost, l’IMHAB prorratejarà les quotes en 36 mesos (en lloc dels 18 mesos establerts inicialment) i, si cal, les rebaixarà per adaptar-les a les noves condicions de cada família.

Prop de 10.000 famílies es beneficiaran d’aquestes mesures. No cal que facin cap sol·licitud prèvia, ja que la mesura es fa extensiva a tot el parc públic, amb l’excepció del col·lectiu de les persones grans, que no presenten la situació de vulnerabilitat que defineix el decret de llei estatal, ja que tenen garantida la pensió.

Serveis actius per a l’atenció d’urgències

Durant l’estat d’alarma per la Covid-19, l’IMHAB ha adoptat un seguit de mesures per frenar l’expansió de la malaltia. Si bé les oficines de l’habitatge estan tancades al públic, s’han habilitat canals per a la gestió de casos d’emergència, per a les reparacions i incidències urgents del parc públic i per a tràmits relacionats amb els ajuts i les quotes de lloguer.

El Servei d’Intervenció en la Pèrdua d’Habitatge i Ocupació (SIPHO) i el Servei de Prevenció, Intervenció i Mediació en Habitatges Públics (SPIMHP) segueixen funcionant. Per sol·licitar atenció en casos excepcionals i no previsibles d’emergència residencial cal trucar al telèfon d’atenció ciutadana, el 010.

En cas d’emergències relacionades amb el manteniment d’habitatges o edificis del parc públic, l’IMHAB ofereix atenció a través de diferents telèfons habilitats específicament, de 9.00 a 13.00 hores:

  • 932 915 404
  • 932 915 424
  • 932 915 406
  • 932 918 533

També ofereix l’opció de fer la gestió per correu electrònic a través de l’adreça imhab@imhab.cat.

Per fer tràmits relacionats amb els ajuts al lloguer, cal enviar un correu electrònic a l’oficina d’habitatge del districte corresponent:

  • Ciutat Vella: ohcv@bcn.cat
  • L’Eixample: oheix@bcn.cat
  • Sants-Montjuïc: ohstm@bcn.cat
  • Les Corts: ohlc@bcn.cat
  • Sarrià – Sant Gervasi: ohssg@bcn.cat
  • Gràcia: ohgr@bcn.cat
  • Horta-Guinardó: ohhg@bcn.cat
  • Nou Barris: ohnb@bcn.cat
  • Sant Andreu: ohsa@bcn.cat
  • Sant Martí: ohsm@bcn.cat

Els drets energètics, garantits

El servei de llum, aigua i gas també queda garantit per a tothom. Els serveis que es fan a través dels punts d’assessorament energètic (PAE) es mantenen de manera telemàtica. En cas de talls de subministrament, o per sol·licitar informació sobre com rebaixar les factures, la ciutadania pot contactar amb els serveis dels PAE trucant al 010.