Relat coral d’una Barcelona valenta, innovadora i solidària

Institucions, empreses i ciutadania s’alien per crear un relat de ciutat col·laboratiu i consensuat per millorar la reputació de Barcelona, atreure-hi talent i inversió i contribuir al desenvolupament social metropolità. ‘Barcelona Brand Book’ recull els fruits d’un procés participatiu perquè els missatges de tots els agents que incideixen en la imatge de Barcelona estiguin en sintonia.

31/01/2019 17:02 h

Ajuntament de Barcelona

Per millorar la reputació i potenciar el valor diferencial de la ciutat, el 2017 es va iniciar un procés participatiu per integrar-hi les veus dels barcelonins i les barcelonines, professionals de diversos àmbits, agents municipals i metropolitans i periodistes i empreses internacionals. L’objectiu d’aquesta iniciativa era posar en comú els atributs que els diferents col·lectius identificaven amb la ciutat per elaborar un relat comú que representés una visió cohesionada i que potenciés les capacitats i les fortaleses de Barcelona.

Fruit d’aquest procés neix ‘Barcelona Brand Book’, una síntesi integradora d’una ciutat atractiva, no solament per viure-hi i visitar-la, sinó també per treballar-hi, aprendre, invertir o emprendre. Aquest document parteix de les dades recollides durant el procés participatiu per elaborar un discurs que sincronitzi els missatges de tots els agents que incideixen en la reputació de Barcelona, i que s’englobaran sota el paraigua de Always Barcelona. Aquest concepte va néixer fa un any per millorar el posicionament de la ciutat, tant a escala local com internacional, i que ara renova la seva imatge per protagonitzar la nova campanya de reputació.

El relat s’articula entorn de sis pilars que defineixen l’ADN de la ciutat i que serveixen com a fil conductor de la nova marca Barcelona:

  • Connexió: Som una ciutat ben connectada amb el món, que a més construeix el seu entorn en clau metropolitana per facilitar la mobilitat de la ciutadania. Aquesta voluntat de teixir la ciutat es reflecteix en l’entramat dels 73 barris, rics i diversos, i alhora sempre enllaçats. La connectivitat es promou més enllà de l’àmbit territorial, amb iniciatives que fomenten les xarxes de coneixement i d’innovació i que atreuen la inversió en recerca i tecnologia.
  • Iniciativa: Els barcelonins i les barcelonines destaquen pel seu esperit emprenedor i creatiu a l’hora d’abordar els reptes i les oportunitats. Barcelona és referent en la col·laboració publicoprivada i l’economia circular, que no només estimulen l’economia local, sinó que promouen la participació ciutadana en un model de ciutat més sostenible i resilient.
  • Ànima: Els carrers i les places de la ciutat s’omplen de cultura i de moments per gaudir del temps lliure. Aquí es poden viure les tradicions i les festes populars, que atreuen tant el veïnat com els visitants. A més, la riquesa patrimonial es manté i es potencia amb nous usos que permeten atorgar una funció social als espais. La ciutat també es caracteritza per l’increment del verd urbà i dels espais de lleure en els darrers anys, un factor que repercuteix positivament en la salut i en la qualitat de vida dels habitants.
  • Contrastos: Som grans i petits, de mar i muntanya, de la metròpolis i del barri. Aquests contrastos enriqueixen l’ecosistema urbà, on conviuen la diversitat i la multiplicitat de veus. Barcelona és reconeguda per la modernitat i l’avantguarda, que alhora es combinen amb les tradicions que formen part del caràcter dels barcelonins i les barcelonines.
  • Talent: Som una ciutat referent en dissenyinnovació, amb un ecosistema creatiu i emprenedor que permet tant retenir el talent local com atreure el talent internacional.
  • Compromís: Barcelona és coneguda pel seu esperit solidari i reivindicatiu i per la capacitat d’acció social i de cohesió ciutadana. Els barcelonins i les barcelonines estan compromesos amb la defensa del medi ambient i la lluita contra el canvi climàtic, i ho demostren amb accions quotidianes que contribueixen a millorar la qualitat mediambiental de la ciutat.

Etiquetes associades a la notícia

Notícies relacionades