El bus a demanda entrarà en servei a Montbau i la Vall d’Hebron el 17 de gener

L’Ajuntament de Barcelona i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) posaran en marxa el 17 de gener un nou sistema d’autobús a demanda a Montbau i la Vall d’Hebron, al districte d’Horta-Guinardó, com a solució avançada davant les necessitats de mobilitat dels veïns i veïnes dels dos barris. Es tracta de la primera implantació a Barcelona del servei de transport públic a demanda després de l’experiència de Torre Baró, al districte de Nou Barris, on funciona des del 2019.

10/01/2022 13:55 h

Districte Horta-Guinardó

Mitjançant el nou servei, que comercialment s’anomena El meu Bus, qualsevol persona podrà desplaçar-se d’un punt a un altre dels barris i accedir a la resta de la xarxa de transport públic amb els abonaments i targetes habituals de tarifa integrada. Només caldrà que s’hi registri, segueixi les indicacions per fer la reserva i acudeixi a la parada d’origen quan el bus estigui a punt d’arribar per a la recollida. Quan no hi ha peticions, l’autobús es manté aturat en el punt de regulació.

D’aquesta manera es milloren les prestacions, la flexibilitat i l’eficiència del servei de Bus del Barri existent, la línia 135, que cobreix els mateixos barris de Montbau i la Vall d’Hebron amb una freqüència fixa de 45 minuts. La línia 135 circularà per última vegada diumenge, 16 de gener.

Parades fixes, recorregut flexible

El recorregut del bus a demanda es basa en un sistema intel·ligent que encaixa les diferents sol·licituds de desplaçament rebudes amb antelació (com més antelació, més garantia que pugui ser atesa). Hi ha 26 parades fixes (dues de les quals són noves, al CAP d’Horta i l’Hospital Vall d’Hebron) per escollir el lloc de pujada, l’hora (dins de l’horari establert, de 7.00 a 21.00 hores els dies feiners, de 8.00 a 21.00 hores els dissabtes i de 9.00 a 21.00 hores els festius) i el punt de baixada, per a un sol dia o bé de manera periòdica.

Les peticions es poden cursar mitjançant una aplicació al mòbil o bé per trucada de telèfon. La mateixa aplicació, que també es diu El meu Bus i es pot descarregar de franc a les botigues virtuals d’Apple i Android, serveix per modificar una petició o cancel·lar-la, marcar parades favorites, consultar les reserves fetes i rebre avisos de les variacions en el servei.

TMB i l’Ajuntament de Barcelona comencen avui a Montbau i la Vall d’Hebron la campanya informativa per explicar el desplegament del bus a demanda. S’han preparat cartells i fullets que distribuiran els informadors als equipaments i entre els usuaris de l’autobús 135. També s’utilitzaran els sistemes d’informació dels autobusos i les parades, així com els canals digitals.

Els dies 13 i 14 de gener tindran lloc tallers pràctics adreçats als veïns per explicar-los amb més detall el funcionament de l’app i acompanyar-los en el procés de registre i primeres reserves. Podeu trobar-ne més informació als cartells adjunts.