El Ple tornarà a votar la connexió del tramvia per la Diagonal

La connexió del tramvia per la Diagonal es tornarà a votar al Plenari del mes de gener, després que el baròmetre municipal constatatés que la mesura té el suport del 63% dels veïns i les veïnes de la ciutat. La proposta municipal inclou un primer tram de les Glòries a Verdaguer, que té l'aval dels estudis tècnics i el consens dels municipis metropolitans, i suposaria un increment dels usuaris del 58%.

04/01/2019 15:38 h

Ajuntament de Barcelona

La salut és un dret i l’Administració té el deure de fomentar l’ús del transport públic i reduir el trànsit rodat amb mesures per millorar la qualitat de l’aire i promoure una ciutat saludable per al veïnat.

Aquest és un dels objectius de l’estratègia de la mobilitat sostenible en què s’emmarca la proposta de connexió del tramvia per la Diagonal. Durant aquest mandat s’han fet tots els estudis tècnics que avalen l’eficiència de la mesura: reducció del temps de trajecte, connexió amb vuit municipis i més connectivitat amb tota la xarxa de transport públic.

De les Glòries a Verdaguer en set minuts

A principis del 2018 el Govern municipal i l’Autoritat del Transport Metropolità, l’ens amb majoria de la Generalitat que té la competència sobre la infraestructura tramviària, van acordar un protocol d’actuació per desplegar una primera fase: l’ampliació del Trambesòs fins a Verdaguer.

Aquest nou tram entre les Glòries i Verdaguer incorporava tres noves parades (Monumental, Sicília i Verdaguer), un temps de trajecte de set minuts, connexions amb quatre línies de metro (l’L1 a Glòries, l’L2 a Monumental i l’L4 i L5 a Verdaguer) i connexions amb quinze línies d’autobús.

Amb només 1,8 quilòmetres més, es preveu que hi hauria un increment de 18.300 usuaris, un 58% més que actualment, i una millora substancial en l’oferta de transport públic per al veïnat i els municipis metropolitans del Besòs, especialment Sant Adrià de Besòs i Badalona.

Tres quilòmetres per connectar vuit municipis

Un cop completada la connexió del Trambaix i el Trambesòs per la Diagonal es reduiria quinze minuts el temps de trajecte entre Francesc Macià i les Glòries.

A més, l’ampliació del servei doblaria el nombre d’usuaris actuals i facilitaria l’arribada al centre de la ciutat dels veïns i veïnes dels vuit municipis de l’àrea metropolitana:  l’Hospitalet de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Cornellà de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Sant Feliu de Llobregat, Sant Adrià de Besòs i Badalona).

Consens social i metropolità

A més de l’acord amb l’Autoritat del Transport Metropolità, la connexió del tramvia per la Diagonal té el consens dels municipis metropolitans.

També el 63% dels veïns i les veïnes donen suport a la connexió tramviària per la Diagonal, segons el baròmetre municipal, que a més té el suport d’entitats, plataformes i universitats.

Ara la proposta queda pendent de la negociació amb els grups municipals, que la van rebutjar al març del 2018, i de la votació al Plenari municipal del mes de gener.

Una Diagonal pacificada i saludable

L’ampliació del Trambesòs permetria tirar endavant el projecte d’urbanització de l’avinguda Diagonal entre les Glòries i Verdaguer.

Aquesta actuació suposaria gairebé doblar-hi l’espai per a vianants, amb 13.000 metres quadrats més, i incrementar la xarxa ciclista i les zones verdes.

Notícies relacionades