Les motos i bicis compartides pagaran una taxa per aparcar-les al carrer

El Plenari municipal ha aprovat la creació de la taxa per a l’ús privatiu de l’espai públic que impulsa la regulació del servei de bicicletes i motos compartides per limitar-ne la presència i minimitzar l'impacte que generen. La mesura estableix que les empreses hauran de pagar 71,51 euros per vehicle cada any per operar el servei.

22/02/2019 14:59 h

Ajuntament de Barcelona

L’impost comportarà l’atorgament d’una llicència per vehicle que serà obligatòria i intransferible, i tindrà una durada de tres anys prorrogables a un any més. Aquests permisos es regularan a través d’un decret, que es tramitarà les pròximes setmanes, i es concediran mitjançant concurs públic.

Requisits per obtenir les llicències:

  • Que un cop obtinguin les llicències, aquests vehicles s’han d’utilitzar.
  • Complir els criteris de sostenibilitat municipals: bicicletes mecàniques i elèctriques, i motos elèctriques.
  • Complir els criteris de seguretat municipals: s’han d’adherir al manual de bones pràctiques.
  • Tots els vehicles han d’incorporar sistemes de geolocalització.
  • Els vehicles avariats s’han de retirar en menys de 24 hores.
  • Accés municipal a les dades d’ús del sistema en temps real.
  • Totes les bicicletes han de disposar de sistema d’ancoratge i han d’estacionar-se als espais que tenen habilitats a la via pública.
  • Totes les motos s’han d’estacionar d’acord amb la normativa municipal de l’Ordenança de circulació de vianants i vehicles.

A més, un segon decret regularà l’aparcament per reservar places suficients per als usuaris i usuàries de bicicletes privades a les zones amb més pressió turística de la ciutat, que se senyalitzaran de color lila.

Un cop s’hagin tramitat aquests dos decrets, en un mes aproximadament, entrarà en vigor la taxa.

Panorama actual

Actualment operen a la ciutat un total de sis empreses de bicicleta i moto multiusuaris, amb 1.500 bicicletes i 2.325 motos en circulació. La nova regulació preveu que s’atorguin 2.650 i 4.639 llicències respectivament, que permetran gairebé poder doblar el parc existent.

La proliferació d’empreses de mobilitat compartida ajuda a combatre la contaminació, a fomentar l’ús de la bicicleta i el transport públic i a impulsar el vehicle elèctric. El nou marc regulador servirà per minimitzar-ne els efectes negatius: l’ocupació de l’espai públic i la seguretat viària.

Etiquetes associades a la notícia