El metro ja arriba a l’aeroport

12/02/2016 13:32 h

Max Ledo

La línia L9 Sud ja està en funcionament i uneix Barcelona amb les dues terminals de l’aeroport. El tram nou de l’L9 té quinze estacions, de les quals sis connecten amb altres línies del metro, dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i de Rodalies.

L’alcaldessa, Ada Colau, ha viatjat en el primer trajecte del tram nou de la línia L9 del metro, des de Zona Universitària fins l’aeroport. Ho ha fet acompanyada del president de la Generalitat, Carles Puigdemont; el vicepresident, Oriol Junqueras; el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, i també de l’alcaldessa de l’Hospitalet de Llobregat, Núria Marín, i l’alcalde del Prat de Llobregat, Lluís Tejedor.

El tram nou de l’L9, ja en funcionament, uneix tres grans municipis de l’àrea metropolitana: Barcelona, l’Hospitalet de Llobregat i el Prat de Llobregat. En aquest sentit, Ada Colau ha manifestat: “Com a presidenta de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (ATM) he de destacar que aquesta infraestructura és molt important perquè millora moltíssim la connectivitat metropolitana.” L’alcaldessa ha afegit: “No ens hem d’aturar aquí i hem de seguir treballant plegats perquè el metro arribi també a la Marina i a la Zona Franca. Els ho devem als veïns i les veïnes.”

La xarxa de metro creix de sobte un 20%

L’L9 Sud recorre 19,6 quilòmetres i enllaça la T1 de l’aeroport amb Zona Universitària en un trajecte de 32 minuts. Disposa de quinze estacions accessibles, de les les quals sis tenen enllaç amb altres línies del metro, d’FGC i de Rodalies. Una altra característica d’aquest tram és que els trens circulen de forma automàtica, sense conductor.

La freqüència de pas dels combois de l’L9 Sud serà de 7 minuts en els dies laborables i tindrà l’horari habitual de la xarxa de metro. El preu dels bitllets per anar fins a l’aeroport és de 4,5 euros.

Més d’una dècada de treballs

Aquesta era una infraestructura molt esperada, ja que va ser el 2002 quan se’n va col·locar la primera pedra i el 2005 quan es van començar les obres. Finalment, aquest 12 de febrer de 2016 s’ha pogut inaugurar la línia, gràcies a la col·laboració entre diferents administracions. La inversió total de l’obra ha estat de 1.470 milions d’euros.

La Generalitat preveu que 23 milions de viatgers faran servir aquest tram nou del metro, que també facilitarà l’accés en transport públic a centres educatius, zones comercials i àrees logístiques i de promoció econòmica com la Ciutat de la Justícia, Mercabarna, Fira de Barcelona i les dues terminals de l’aeroport.

Més informació