Enquesta de serveis municipals 2022: l’encariment dels preus i la situació econòmica, les principals preocupacions del veïnat

Com cada any, l’Enquesta de serveis municipals recull l’opinió del veïnat sobre els problemes principals de la ciutat, els serveis i la gestió municipal. El 73,7% de les persones entrevistades aproven la gestió municipal, amb una nota mitjana de 5,7, dues dècimes menys que l’any 2021.

30/09/2022 16:27 h

Ajuntament de Barcelona

Percepció de la ciutat

La majoria de les persones enquestades (52,7%) pensen que Barcelona ha empitjorat en el darrer any (davant del 53% registrat el 2021) i el 28,7% consideren que ha millorat (davant del 29% de fa un any).

La ciutadania valora la satisfacció de viure a Barcelona amb un 7,4, una nota una dècima més baixa que la del 2021. Del total de persones entrevistades, el 52% es quedaria a viure al barri malgrat poder-ne marxar i el 29% afirma que marxaria de la ciutat si pogués.

El futur de la ciutat és, de tots els aspectes, el que genera més optimisme. El 57,8% té expectatives positives.

Preocupacions de la ciutadania

La inflació i la situació econòmica actual derivada de la guerra d’Ucraïna és la principal preocupació del veïnat, amb un 13,8% de les respostes, el doble de les respostes recollides el 2021 i la dada més alta des del 2014. Altres preocupacions que revela l’enquesta són l’atur i les condicions de treball (11,7%) i la inseguretat (8,8%).

Problemes de la ciutat

La ciutadania ha valorat també els problemes que més la preocupen. Un any més, la inseguretat encapçala la llista, però en aquesta ocasió amb un 19,1% de les respostes, lluny del 14,5% de l’any passat. En segon lloc es destaca la neteja, amb un 12,4%, cinc punts percentuals més que l’any 2021. L’accés a l’habitatge i la contaminació, l’atur i la neteja són les altres preocupacions destacades per la ciutadania, amb un percentatge de respostes al voltant del 7% i 6%.

Els bombers i les biblioteques, els serveis municipals més ben valorats

Dels 26 serveis municipals que ha valorat la ciutadania només un, l’aparcament, suspèn. Els bombers, amb un 8,1, i les biblioteques de la ciutat, amb un 7,8, lideren la llista dels serveis municipals més ben valorats. Els mercats, els centres cívics, el transport públic, la recollida d’escombraries i l’enllumenat públic són els altres serveis valorats amb un notable.

Ja fa 37 anys que es recull l’opinió de la ciutadania

Des del 1985, l’Enquesta de serveis municipals recull l’opinió dels veïns i veïnes pel que fa a aspectes rellevants de la ciutat, el barri o la gestió municipal a través de 6.000 entrevistes presencials a persones de més de 18 anys.

Consulteu totes les dades de l’Enquesta de serveis municipals 2022.

Etiquetes associades a la notícia