La nova estació de metro d'Ernest Lluch, en servei a partir del diumenge 25 de juliol

La nova parada de la L5 de metro donarà més cobertura i més connectivitat amb transport públic, perquè farà d'intercanviador amb el Trambaix. Es preveu que la facin servir unes 15.000 persones diàriament.

19/07/2021 14:11 h

Ecologia Urbana

El proper diumenge, 25 de juliol de 2021, es posarà en marxa la nova estació de la L5 de metro d’Ernest Lluch, entre Barcelona i l’Hospitalet de Llobregat.

Donarà més cobertura al servei de metro i una millor connexió amb transport públic, ja que serà punt d’intercanvi amb el tramvia: la instal·lació permetrà la correspondència amb el Trambaix (línies T1, T2 i T3) i afavorirà, així, la intermodalitat.

Aquesta serà l’estació número 160 de la xarxa de metro, la vintena al terme municipal de l’Hospitalet de Llobregat.

La nova estació està situada entre les estacions de Collblanc i Pubilla Cases, que fins ara estaven separades per 1,2 quilòmetres, quan la distància habitual entre estacions és d’entre 700 i 800 metres.

Ubicada sota la carretera de Collblanc, al límit entre Barcelona i l’Hospitalet de Llobregat, l’estació disposa de tres nivells: carrer, vestíbul i andanes. El vestíbul, amb un accés per municipi a banda i banda del carrer de Collblanc, se situa a la cruïlla de la parada del Trambaix.

A l’altre extrem de l’estació, a la cantonada amb el carrer d’Ernest Lluch de l’Hospitalet de Llobregat, s’emplaça la sortida d’emergència. L’estació està adaptada a persones amb mobilitat reduïda.

Es preveu que l’estació de metro d’Ernest Lluch registri 15.000 viatgers al dia, un 15 % dels quals faran intercanvi amb el tramvia.

La seva posada en funcionament comportarà un estalvi d’emissions de 673 tones de CO2 equivalent a l’any. D’aquesta manera, l’actuació potenciarà una mobilitat més sostenible.

La Generalitat de Catalunya va iniciar el juny de 2019 els treballs per completar l’estació de la L5 d’Ernest Lluch, que ja tenia executada l’obra civil.

Els treballs han consistit principalment en el condicionament interior, la formació dels accessos, l’arquitectura, els acabats i les instal·lacions, juntament amb les construccions auxiliars de la nova estació, i les tasques d’urbanització en superfície.

Acabada l’obra i completades les proves tècniques i de seguretat corresponents, l’estació entrarà en servei diumenge vinent. L’obra per completar aquesta estació ha tingut una inversió de 17,8 MEUR.

Més informació: web de la Generalitat.