La xarxa d’autobusos de Barcelona fa un pas més cap a l’electrificació

Després de reconvertir la línia H16, l’objectiu és continuar substituint vehicles dièsel i que el 2030 tots siguin elèctrics, híbrids o de gas natural

22/11/2019 14:48 h

Ecologia Urbana

Aquest dijous, 21 de novembre, ha tingut lloc, a l’estand de TMB de l’Smart Mobility Congress, la presentació del projecte d’electrificació de la línia d’autobusos H16. Hi ha intervingut la presidenta de TMB i regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, el conseller delegat, Gerardo Lertxundi i la directora general d’Endesa a Catalunya, Isabel Buesa.

L’H16 és una línia d’altes prestacions i molta demanda que serà la primera a estar completament integrada per vehicles articulats 100% elèctrics que es carreguen en ruta aprofitant les pauses de regulació en les terminals.

Actualment té assignats 7 autobusos elèctrics articulats, que equivalen a prop d’un terç del total de la flota; està previst que el 2020 circuli amb un 80% de cotxes d’aquestes característiques i que l’any 2021 el 100% dels vehicles que hi donen servei siguin elèctrics.

L’objectiu de TMB es continuar en aquest mateix període 2019-2021 amb l’electrificació d’altres línies importants, com ara la vertical V13 i l’horitzontal H12, per a la qual cosa, i d’acord amb l’Autoritat del Transport Metropolità, s’han planificat les inversions corresponents en material mòbil i infraestructura.

Vocació innovadora i de servei

Rosa Alarcón ha destacat la tasca de TMB i el seu compromís amb la millora del transport públic i ha recordat la seva necessitat en el moment t en que s’està demanant als ciutadans que facin un canvi d’hàbits cap a una mobilitat més sostenible. “Els autobusos elèctrics són una bona solució per reduir les emissions de gasos i partícules a la ciutat, i també el soroll, un element important de la  convivència a les ciutats”, ha apuntat respecte de la decisió d’electrificar línies amb recorreguts cèntrics i de molt d’ús.

El conseller delegat, Gerardo Lertxundi, ha exposat els plans per a la segona reconversió ambiental de la flota d’autobusos de TMB. La previsió és adquirir 266 nous vehicles en el trienni actual (2019-2021) per renovar cotxes dièsel o de gas natural de primera generació, dels quals 95 seran elèctrics purs, 50 híbrids i la resta de gas natural comprimit d’última generació.

Duplicació dels punts de recàrrega

Pel que fa a la infraestructura de l’H16, les parades terminals dels dos extrems ja disposen de punts de recàrrega ultraràpida, que en breu seran duplicats per a poder garantir el funcionament òptim del carrusel.

La càrrega ràpida en ruta es combina amb la càrrega lenta durant les nits a la cotxera, on també s’ha instal·lat l’equipament corresponent. D’aquesta manera s’assegura que els autobusos elèctrics siguin autònoms i plenament operatius al llarg d’una jornada sense haver de dotar-los de bateries voluminoses i pesants.

En l’acte s’ha situat el projecte d’electrificació de la xarxa de bus com una part del compromís de TMB amb les emissions zero en el conjunt del transport públic col·lectiu.

La iniciativa s’emmarca  en el compliment dels acords de la Conferència sobre el Canvi Climàtic de París per contenir l’increment de la temperatura mitjana global i afavorir un desenvolupament sense gasos d’efecte hivernacle.

Etiquetes associades a la notícia