L’impost turístic finança millores a la ciutat

Un total de 4,22 milions d’euros provinents de l’impost d’estades en establiments turístics es destinaran a finançar un paquet de set projectes de millora de la qualitat de vida a la ciutat i a compensar l’impacte que l’arribada de visitants té en la ciutadania. Els fons es destinaran a reforçar el transport públic, fomentar la cultura i millorar l’espai públic.

03/11/2019 09:55 h

Ajuntament de Barcelona

Es destinaran 1,3 milions d’euros a les despeses del Pla de millora d’estiu de l’oferta de busos i 2,6 milions al servei d’agents cívics per millorar l’experiència turística en espais amb gran afluència de gent.

Un total de 181.089 euros s’invertiran en el projecte “El Paral·lel: una destinació de la cultura i les arts”, en la primera fase de l’arranjament de la drecera de Vallvidrera (poc més de 34.000 euros) i en la senyalització del Centre de Natura Can Soler de Collserola (6.161 euros).

També es destinaran 12.000 euros al servei d’intèrprets i traductors de les oficines de denúncies de la Guàrdia Urbana de Barcelona a Ciutat Vella i 18.000 euros a una intervenció artística feta amb entitats del territori anomenada “Pintem els murs de la Casa Bech”.

Diàleg amb el sector sobre el recàrrec de l’impost

S’ha encetat un diàleg paral·lel amb el sector per acordar en què es vol invertir el recàrrec addicional de l’impost d’estades a la ciutat i els desembarcaments de creuers al port, després que el Parlament de Catalunya n’aprovés la creació.

El Consell Plenari Municipal del mes de setembre va acordar reclamar a la Generalitat de Catalunya la modificació de la Llei de l’impost d’estades en establiments turístics perquè l’Ajuntament de Barcelona pugui recaptar aquest recàrrec, que, tal com assenyalava la proposició aprovada, es destinarà a:

  • Millorar el control dels habitatges que cedeixen habitacions per a usos turístics.
  • Rebaixar la pressió turística dels barris més afectats de tal manera que recuperin l’activitat econòmica, social i cultural independent del turisme.
  • Crear continguts nous que es puguin desenvolupar en escenaris que permetin millorar la desconcentració turística.

Etiquetes associades a la notícia

Notícies relacionades