Neix la Metrolinera, una prova per recarregar vehicles elèctrics amb energia recuperada del metro

Una prova pilot a l’estació de Ciutadella - Vila Olímpica, que consisteix en nou armariets modulars, permet recarregar els vehicles elèctrics de mobilitat personal amb energia recuperada del metro.

29/09/2022 12:16 h

Ecologia Urbana

Transports Metropolitans de Barcelona ha engegat aquest projecte, anomenat Metrolinera, com a prova pilot: són nou armariets modulars que permeten a les persones usuàries recarregar els vehicles elèctrics de mobilitat personal amb energia recuperada del metro. Aquests armariets estan situats a l’estació de Ciutadella – Vila Olímpica, a l’entrada del Zoo, que dona accés a les andanes d’aquesta estació de la línia 4 del metro de Barcelona.

Els armariets serviran com a punt de recàrrega de les bateries gràcies a la recuperació d’energia generada amb la frenada dels mateixos combois del metro. Així, l’ús eficient de l’energia i dels recursos generats pel mateix metro dona resposta a la demanda de recàrrega d’aquests vehicles de mobilitat personal, que cada dia tenen més ús entre la ciutadania.

Fase de proves

El servei, que serà de pagament, comença ara una fase de proves inicial que permetrà als estudiants de la Universitat Pompeu Fabra —edifici que es troba al costat de l’estació de Ciutadella – Vila Olímpica— provar-lo de manera gratuïta. El públic general també podrà accedir al servei, en aquest cas amb un descompte del 50%.

A partir del 24 d’octubre s’acabaran les promocions per provar el servei i els usuaris hi podran accedir abonant la tarifa completa, tot i que els membres del club JoTMBé continuaran gaudint de la promoció del 50%.

Repte “Estacions del futur”

Aquesta iniciativa neix a partir d’un repte d’intraprenedoria que TMBInnova va llançar entre els seu treballadors. Amb el lema “Estació del futur”, es va fer una crida perquè diferents equips de treballadors donessin resposta a la integració de l’oci, la connectivitat, el confort i la interacció a les estacions de metro per tal de millorar l’experiència dels milers d’usuaris diaris del servei.

Font: TMB