Pla per digitalitzar el comerç de proximitat

En els propers dos anys s'impulsaran diferents accions perquè els comerços i les parades dels mercats de la ciutat tinguin més presència a la xarxa i incorporin la venda en línia. L'objectiu és que les botigues esdevinguin punts de contacte amb la clientela del barri tot i que la venda es pugui fer per canals remots.

10/03/2018 10:28 h

Redacció

Vídeo. Agustí Colom: “Volem donar més capacitat per competir davant les noves tecnologies per preservar aquest model de comerç de proximitat, de qualitat, que és el que caracteritza la nostra ciutat.”

L’Oficina d’Atenció a les Empreses de Barcelona Activa facilitarà una eina perquè els comerciants puguin fer una diagnosi del seu nivell de maduresa digital i planificar l’itinerari d’accions recomanades per avançar en aquest procés. Aquest diagnòstic els permetrà posteriorment accedir als ajuts municipals per a la digitalització, que se centraran especialment en els comerços amb un perfil digital més baix.

Es definiran diferents itineraris formatius segons el nivell de digitalització de cada usuari, a més de serveis d’assessorament i acompanyament en el procés, subvencions per fer front a les inversions necessàries o implantacions de proves pilot tecnològiques a petita escala per satisfer les demandes del sector o dels consumidors.

A més, es crearà un catàleg d’aplicacions digitals per al comerç que informi de les principals novetats o de casos d’èxit que puguin servir d’inspiració a altres comerciants.

Segons l’Estudi de maduresa digital, del 2017, només un 7,71% dels comerços de la ciutat tenien un nivell avançat. L’estudi constatava, a més, una bretxa digital segons el tipus de comerç i la ubicació en el territori, que es pretén reduir amb aquesta mesura.

Etiquetes associades a la notícia