Suma’t a l’Economia Social i Solidària #BCNviuESS

L'Ajuntament de Barcelona llança una nova campanya de comunicació amb l'objectiu d'apropar l’Economia Social i Solidària a la ciutadania, explicant de manera clara i pràctica tot el ventall de recursos i serveis que l’Ajuntament posa a disposició de les persones perquè sigui fàcil, normalitzat i accessible viure amb l’Economia Social i Solidària a la ciutat.

29/10/2018 09:07 h

Gabriel Boichat

Barcelona és una ciutat on l’Economia Social i Solidària té una presència en pràcticament qualsevol sector, des de l’habitatge, l’alimentació, l’energia, les finances, la cultura, fins a l’atenció a les persones. I ho fa posant les persones en el centre per garantir un treball digne i la defensa de valors com la igualtat, l’autogestió i la cooperació.

En els darrers anys, l’Economia Social i Solidària (ESS) ha viscut un auge en sectors com les finances ètiques i el cooperativisme de consum, amb creixements exponencials forts i relats de transformació social i d’organitzacions vives i participatives. Així, avui dia a Barcelona, més de 4.700 iniciatives socioeconòmiques s’inspiren en els valors de l’ESS. Són l’expressió d’una manera d’entendre l’economia i, al mateix temps, una pràctica econòmica i un moviment social.

La seva presència genera aproximadament el 8% del total de l’ocupació a Barcelona, amb més de 53.000 persones contractades, i del conjunt d’aquesta activitat socioeconòmica se’n deriva un volum econòmic agregat de 3.750 milions d’euros, més del 7 % del PIB de la ciutat.

Suma’t a l’ESS

L’aportació d’aquesta activitat econòmica al benestar de les persones és fonamental. Per aquesta raó, tant des de l’Ajuntament com des del propi àmbit, es treballa per oferir formacions, recursos, serveis i equipaments per fer que sigui possible viure amb l’Economia Social i Solidària.

El lema de la campanya és “Suma’t a l’Economia Social i Solidària – A Barcelona ho fem possible”. Amb ell, es vol posar de manifest que l’ESS ja és una realitat a la ciutat i que des del sector i l’Ajuntament es treballa perquè els seus valors s’estenguin a tota l’activitat econòmica.

La campanya vol mostrar la diversitat del sector i, per fer-ho, va contactar amb tres cooperatives de Barcelona perquè siguin la imatge de l’acció comunicativa. Així, a les fotografies podeu veure treballadors i treballadores de les cooperatives Colectic (tecnologia per la transformació social), Cos (Cooperativa de salut, medicina integrativa) i Coopmercat.

L’objectiu és mostrar la feina i l’impuls de tot l’àmbit perquè l’ESS sigui possible. Per aquesta raó, al llarg de tota la campanya, les entitats i cooperatives s’hi podran sumar fent-se una foto amb el hashtag #BCNviuESS i penjar-la al twitter. Durant Fira d’Economia Social i Solidària (FESC), més de 20 entitats van voler mostrar el seu compromís amb l’ESS.

La campanya de comunicació es farà visible per la ciutat. Consta d’insercions a premsa generalista i especialitzada, a mitjans locals de districtes, una falca de ràdio que s’emetrà pels programes de ràdio més escoltats de la ciutats, a més de mitjans online i suports exteriors, com banderoles als carrers i cartells. A més a més, la campanya també tindrà una forta presència a les xarxes socials, com el twitter del Comissionat d’Economia Social Desenvolupament Local i Consum.

Etiquetes associades a la notícia