Més impacte de la campanya In-forma’t, sobre opcions acadèmiques per a joves

L’In-forma’t és un espai on els joves poden descobrir tot l’entramat de formacions per apropar-se al seu futur acadèmic i professional. En aquesta tretzena edició la campanya ha ofert 220 activitats en format presencial i virtual, que han arribat a gairebé 19.000 usos i consultes, s’han atès 7.553 consultes de joves i s’han ofert gairebé 260 assessories acadèmiques.

22/06/2021 16:34 h

Ajuntament de Barcelona

Enguany, tot i la complexitat per dur a terme activitats en plena pandèmia, la campanya va celebrar la tretzena edició del 26 de gener al 25 de març. El Centre d’Assessorament Acadèmic per a Joves (CAAJ) i els serveis infoJOVE de Barcelona, impulsors de la iniciativa, van adaptar bona part del programa al format virtual.

Acabada l’edició, els serveis infoJOVE i el CAAJ continuen atenent els dubtes acadèmics i oferint assessorament presencial i virtual als joves.

Un total de 220 activitats i 19.000 usos i consultes

Sense obviar la dificultat i excepcionalitat de la situació, el format virtual va permetre, d’una banda, que l’In-forma’t arribés a un públic més ampli, superant barreres físiques i horàries. D’altra banda, es va elaborar una biblioteca de sessions, converses pregravades amb professionals i altres recursos digitals que estan disponibles més enllà de les dates de la campanya i que resulten de gran utilitat per a professionals que treballen amb i per a joves.

Tot combinant presencialitat i virtualitat, i amb 220 tallers i càpsules realitzades, la iniciativa va incrementar significativament el seu abast fins a 11.669 usos (comptant el total d’assistents presencials i a distància, tant en sessions en directe com pregravades).

A aquesta dada, cal sumar-hi com a èxit les 7.270 visualitzacions que es van obtenir amb l’aportació estrella de l’In-format 2021: el material digital d’orientació acadèmica!

  • Inclou la guia d’estudis postobligatoris “Què vull fer?” (en actualització constant, es va oferir en format imprès, per a joves amb dificultats d’accés a internet, i digital, al web i via QR, distribuït mitjançant 60.000 postals a 250 centres de secundària).
  • Com a novetat, enguany es van elaborar els audiovisuals següents: quatre videotutorials “I ara què?” (sobre els diferents itineraris acadèmics després de l’ESO, el batxillerat, els CFGM i els CFGS) i tres clips infogràfics “Qui soc i què m’agrada” (amb reflexions i recursos sobre l’autoconeixement i la presa de decisions en l’àmbit acadèmic).

El contingut de la campanya es va adaptar a la nova realitat juvenil derivada de la situació de pandèmia, posant un èmfasi especial en aspectes com la gestió emocional, les noves formacions de sectors professionals emergents o la homologació i convalidació de títols acadèmics per a joves que han decidit tornar de la seva estada a l’estranger.

La campanya ha comptat amb 79 col·laboradors, com centres educatius, empreses i entitats. Paral·lelament, durant la campanya es van atendre 7.553 consultes de joves (tant presencialment com a través de l’aplicació “Orientadora virtual”) i es van oferir gairebé 260 assessories acadèmiques (en persona i en línia).

Etiquetes associades a la notícia

Notícies relacionades