Neix la Taula de Municipis amb Escoles de Segona Oportunitat

Els consistoris amb centres de noves oportunitats han creat un grup de treball per elaborar un document i reclamar a la Generalitat una normativa específica que permeti regular aquests centres orientats a joves que ni estudien ni treballen per ajudar-los a incorporar-se al mercat laboral amb una formació especialitzada.

06/05/2019 16:42 h

Ajuntament de Barcelona

Els ajuntaments que s’integren en el grup de treball són el de Barcelona, l’Hospitalet de Llobregat, Cornellà de Llobregat, Sant Boi de Llobregat, el Prat de Llobregat i Sant Adrià de Besòs. També han participat en la primera trobada l’Associació Espanyola d’Escoles de Segona Oportunitat i la Fundació El Llindar, entitat capdavantera en la creació i gestió d’aquest model d’escola.

Els consistoris celebraran a la tardor una jornada de treball ampliada per tal d’elaborar un document de treball que es traslladarà al Departament d’Educació de la Generalitat, com a Administració competent en matèria d’educació, perquè elabori una normativa específica, ja que actualment no n’hi ha cap.

La trobada també servirà per proposar modificacions per incrementar els recursos i evitar l’abandonament del sistema educatiu dels nois i noies en situació de vulnerabilitat.

Escola de segones oportunitats a la ciutat, a partir del curs vinent

El proper curs obrirà les portes la primera escola de segones oportunitats de titularitat pública a Barcelona, a l’antic CAP del barri de Navas (Sant Andreu). Es tracta d’un nou servei socioeducatiu orientat a escolaritzar joves que ni estudien ni treballen per ajudar-los a incorporar-se al mercat laboral amb una formació especialitzada.

Les obres de rehabilitació de l’edifici acabaran aquest estiu, i, un cop acabades, l’equip de professionals s’hi instal·larà per poder començar les classes al setembre. El nou curs començarà amb un total de trenta joves.

L’escola serà gratuïta i podran accedir-hi joves d’entre 16 i 25 anys que hagin abandonat els estudis sense el graduat de l’ESO o que tinguin el graduat però hagin deixat d’estudiar. Per a cadascun d’ells es farà un itinerari personalitzat de dos anys de durada d’acord amb el seu perfil, necessitats i interessos, i tindran un tutor de referència durant el procés de formació i d’inserció laboral.

Etiquetes associades a la notícia

Notícies relacionades