Un bus llançadora cobrirà tot el tram de l’L1 de metro tallat per obres
A partir del 25 de juliol el servei de transport alternatiu durant el tall de la línia L1 de metro entre Fondo i Clot s’adaptarà a la reducció de la demanda de la mobilitat del mes d’agost, que s’estima que serà de més del 50%. Fins al 30 d’agost es variarà el recorregut d’un dels dos serveis especials d’autobús, que cobrirà tot el tram afectat, i es mantindrà el que circula entre Clot i Fabra i Puig per augmentar les opcions dels itineraris i reduir els transbordaments.
Dos autobusos
Un bus llançadora farà el recorregut entre Fondo i Clot per oferir una solució millor a les necessitats dels veïns del districte de Sant Andreu, i un altre bus reforçarà el servei a l’eix de la Meridiana fins a Fabra i Puig.
Els autobusos llançadora continuaran des d’Onze de Setembre fins a Clot passant per les estacions intermèdies de Fabra i Puig, la Sagrera i Navas, en intervals d’entre 5 i 6 minuts els dies feiners. Els busos d’aquest recorregut se superposaran als del segon servei especial, que continuarà fent el trajecte entre Clot i Fabra i Puig en intervals d’entre 2,5 i 3,5 minuts els dies feiners.
Més capacitat
També s’augmentarà l’aprofitament de la capacitat dels autobusos que surten de Fondo i s’afegiran connexions per als usuaris amb origen o destinació a Torras i Bages, Trinitat Vella i Baró de Viver.
El servei es continuarà fent amb vehicles articulats accessibles per a persones amb mobilitat reduïda i es reforçarà amb un altre servei especial amb dos autobusos estàndard i acompanyament, que enllaçarà les estacions de metro de Glòries, que disposa d’ascensors, i Clot.
Millor alternativa: L9 i Rodalies
Tot i aquesta oferta de bus, es continua recomanant l’alternativa ferroviària com a sistema més ràpid, sobretot la línia L9 Nord de metro, que connecta la Sagrera amb Fondo en 13 minuts, en combinació amb la línia L5.
Les obres a l’L1
El motiu del tall a la línia L1 són les obres de renovació integral de la infraestructura i la modernització de més de 9 quilòmetres de vies, aparells de via i instal·lacions en un tram de la línia L1 de metro que té més de 50 anys d’antiguitat.
Les obres es concentren en el mínim temps possible, dos mesos, i es fan coincidir amb l’època de l’any amb menys mobilitat urbana per reduir les molèsties als usuaris.
Podeu consultar tota la informació sobre el servei de metro de la línia L1 i les alternatives de transport durant el tall de servei entre les estacions de Clot i Fondo al web de TMB.


Etiquetes associades a la notícia
Notícies relacionades
-
Afectacions metro