Com podeu contactar amb l’Ajuntament de Barcelona?

Hi ha diversos canals per fer arribar preguntes, suggeriments o reclamacions, i també per avisar els serveis municipals sobre incidències a l’espai públic. Us expliquem quin és el mitjà més adequat per posar-vos en contacte amb l’Ajuntament de Barcelona, segons la situació, la urgència, el tipus de consulta o el departament amb el qual voleu contactar.

04/09/2019 14:14 h

Ajuntament de Barcelona

Voleu iniciar un tràmit?

Hi ha molts tràmits municipals que es poden iniciar, i fins i tot realitzar de principi a fi, a través d’internet. Al portal de tràmits en trobareu tota la informació.

També podeu recórrer al telèfon gratuït 010 (931 537 010 si truqueu des de fora de Barcelona), que, a més d’oferir informació sobre equipaments, actes i serveis de l’àmbit metropolità, permet fer tràmits, gestions tributàries i demanar una cita prèvia a les oficines d’atenció ciutadana.

Voleu fer una queixa o informar d’una incidència en un servei municipal?

Us recomanem informar oficialment mitjançant un formulari específic. En l’apartat “Queixes i suggeriments” trobareu diferents categories, podeu triar la que més s’ajusti a la vostra situació i arribarà directament al departament corresponent. Per exemple, hi ha categories sobre problemes a la calçada, l’arbrat, la neteja o el soroll a la via pública…

També podeu reportar qualsevol incidència que detecteu a la ciutat a través de l’aplicació mòbil Bústia Ciutadana. És molt fàcil de fer servir i permet fer el seguiment de l’estat de la incidència reportada i veure’n la resolució.

Si preferiu el telèfon, el Telèfon del Civisme, 900 226 226 (gratuït), atén de manera exclusiva queixes i suggeriments de la ciutadania sobre els serveis de neteja i el manteniment i el control de l’espai urbà.

Si detecteu una mala praxi a l’Ajuntament de Barcelona i en podeu aportar proves, la Bústia Ètica i de Bon Govern garanteix la confidencialitat i l’anonimat. Podeu fer que s’investigui el cas i que s’actuï per millorar la integritat del sector públic, fer el seguiment de la comunicació a través d’un canal segur i parlar amb l’òrgan gestor de la bústia, que és independent en l’exercici de les seves funcions.

Voleu contactar amb l’alcaldessa?

Per contactar amb l’alcaldessa, Ada Colau, podeu emplenar aquest formulari o escriure a alcaldessa@bcn.cat.

Quins són els telèfons d’urgències a Barcelona?

  • 112: Emergències
  • 061: CatSalut Respon
  • 080: Bombers
  • 092: Guàrdia Urbana
  • 091: Policia Nacional

Necessiteu atenció presencial?

Hi ha un total de 13 oficines d’atenció ciutadana, que són presents en tots els districtes de la ciutat. Són punts d’informació integrals on podeu fer tràmits relacionats amb el padró d’habitants i amb la hisenda municipal o gestions relacionades amb els animals de companyia, entre altres. També hi podeu registrar instàncies. Si heu d’utilitzar aquest servei, el més còmode és concertar una data i hora, a través de la cita prèvia, que podeu gestionar per internet o trucant al 010.

També teniu a la vostra disposició les oficines especialitzades, com les oficines de l’habitatge, els punts d’assessorament energètic, els punts d’informació i atenció a les dones o els departaments de llicències i inspecció.

Informació i consultes

Podeu demanar informació o fer consultes sobre el funcionament de la ciutat o sobre els serveis municipals en aquest cercador. També us atendran per telèfon al 010.

Si voleu seguir l’actualitat municipal i de la ciutat, us recomanem seguir les xarxes socials municipals, subscriure-us als diversos butlletins informatius i visitar el portal de notícies Info Barcelona.

 

Etiquetes associades a la notícia