El programa CREAmedia accelera les indústries creatives

Un total de catorze projectes, de més de setanta que s'han presentat, han estat seleccionats per participar en la nova edició del programa CREAmedia que dona suport a l'emprenedoria de les indústries creatives i culturals, unes de les més afectades pel context econòmic provocat per la pandèmia. Entre d'altres, el programa ofereix serveis d’acompanyament i formació a les noves empreses i, alhora, potencia la ciutat com a pol de talent creatiu.

08/08/2020 11:11 h

Ajuntament de Barcelona

A partir del mes de setembre i durant sis mesos, els projectes seleccionats s’instal·laran a la incubadora Almogàvers, seguint les mesures i els protocols de seguretat marcats per les autoritats sanitàries. Enguany, s’ha ajustat el format del programa a la situació de la covid-19, amb l’aposta per l’acompanyament i les formacions virtuals i per nous plantejaments i continguts de valor.

Equips tècnics de Barcelona Activa i professionals del sector els ajudaran a desenvolupar la proposta de valor, producte o servei principal i treballaran el model de negoci per tal que sigui viable i sostenible mitjançant serveis com ara els següents:

  • Tallers o sessions pràctiques (workshops) i activitats per dinamitzar la comunitat i accions de lliure accés a altres iniciatives per crear dinàmiques de treball més enllà del programa.
  • Acompanyament empresarial; tutories individualitzades o mentoria (mentoring) que impartiran persones professionals del sector, a més d’un seguiment de l’evolució de les empreses creades.
  • Acompanyament intensiu en la cerca de finançament.
  • Seguiment de l’evolució dels projectes amb personal tècnic a través d’un programa de gestió de projectes.

Una mostra de la creativitat i la innovació de la ciutat

Els catorze projectes seleccionats per participar en el CREAmedia d’enguany estan relacionats amb l’audiovisual, el disseny i les plataformes de suport a les indústries creatives i culturals, i són els següents:

  • Publishing Scope Music: ajuda els compositors emergents protegint (blockchain) i comercialitzant (licensing, booking i royalty exchange) les seves obres internacionalment.
  • Ecosneak: fabricació i venda en línia de sabatilles amb teixit reciclat de plàstic recuperat del mar.
  • In Crime Content: estudi de producció de continguts audiovisuals; realitzen coproduccions entre marques compatibles per estalviar costos i guanyar awareness (notorietat).
  • Barcelona Miquel: coreògraf, gestor de projectes i ballarí.
  • Tundra Studio: estudi d’estratègia i creació de contingut audiovisual creatiu dirigit a empreses i grups de música. Aglutina els serveis d’agència creativa i productora audiovisual analitzant les necessitats de cada client quant a imatge, i en conceptualitza i produeix el contingut a mida.
  • Reolivar: disseny, creació i fabricació de productes elaborats amb residus de les olives.
  • Filmpedia: plataforma de video learning en què es transformen continguts audiovisuals existents (pel·lícules, documentals, curtmetratges, continguts televisius, videoclips, etc.) en propostes d’aprenentatge.
  • Barcelona al Azar: projecte de divulgació del patrimoni amb ludificació i il·lustració centrat a Barcelona. Joc de cartes.
  • Versatil: agència i productora que dona servei a la creació de tota la línia estètica d’un artista (audiovisuals, fotografia fixa, disseny gràfic i marxandatge). Actua com a plataforma de llançament de nous artistes, amb la intenció de crear comunitat, catàleg i portafolis.
  • Weekndr.tv: canal de música que selecciona esdeveniments musicals del cap de setmana a Barcelona i ofereix un contingut audiovisual a les xarxes socials.
  • Laurence Diana: projecte que crea mobles intel·ligents i de disseny per a un mercat d’alta gamma europea.
  • Dublab Barcelona: plataforma en línia amb el focus principal d’una ràdio i la idea de donar veu a petits projectes.
  • CameraShare: mercat web (marketplace) en línia per al lloguer de material audiovisual i espais entre particulars.
  • Artechsel: agència de booking (agència artística) que funciona com a distribuïdora d’espectacles tecnològics i està dirigida al sector públic, particulars i esdeveniments corporatius.

Un motor econòmic en alça

El teixit empresarial d’indústries creatives és molt ric a la ciutat. A Barcelona s’hi concentra el 51,1% de tots els llocs de treball del sector a Catalunya i representa el 13,4% de tot el treball a Barcelona. Només al districte 22@ hi ha més d’un centenar de petites i mitjanes empreses amb components creatius.

El programa CREAmedia és una iniciativa de Barcelona Activa, el Servei de Desenvolupament Empresarial de l’ICEC i la Fundació Catalunya Cultura, i s’emmarca en la Mesura de govern d’impuls de les indústries creatives, presentada a finals del 2019, que implica plans d’internacionalització i col·laboracions amb escoles i universitats, i innovació per a l’impuls d’aquests projectes.

Etiquetes associades a la notícia