A causa d'una incidència tècnica és possible que en alguns serveis es produeixin talls puntuals.

Disculpeu les molèsties que aquesta incidència us pugui ocasionar.

Els Bonus Consum van impulsar el comerç de proximitat per Nadal

La campanya dels Bonus Consum per incentivar el consum local de productes, serveis i restauració a finals del 2021 va tancar amb 360.000 vals utilitzats, que han bescanviat 154.000 persones als 1.900 establiments adherits.

20/01/2022 13:36 h

Ajuntament de Barcelona

S’han destinat 4.040.000 euros a la campanya que es va iniciar el 18 d’octubre, va acabar el 31 de desembre i ha suposat una injecció directa de 3.600.000 euros al teixit econòmic de la ciutat, aportant 10 euros per cada val bescanviable de 20 euros que es descarregava la persona consumidora. En total, ha generat més de 7,5 milions d’euros en compres.

El dia amb més reserves de vals (77.518) va ser el dimarts 14 de desembre, moment de la segona remesa, amb 100.000 vals més, després d’haver exhaurit la primera tirada de 280.000 vals.

Els vals s’han bescanviat sobretot als districtes de l’Eixample (125.997 bons), Sants-Montjuïc (51.614) i Sant Andreu (47.102). Pel que fa als barris, els més beneficiats són la Dreta de l’Eixample (32.695), el Fort Pienc (31.994), Sant Andreu (30.061) i Sants (22.636). Finalment, a nivell d’eixos comercials, els que han bescanviat més vals són l’eix comercial del Fort Pienc (36.192), el de Sant Andreu (20.320), el de la Creu Coberta (9.724) i el de Sant Martí (8.739).

Pel que fa als sectors, els més beneficiats pel bescanvi de vals han estat el comerç quotidià no alimentari, el comerç quotidià alimentari i l’oci i l’entreteniment.

Prop de 4.600 establiments, integrats a BCNMarket

Un altre dels objectius dels Bonus Consum era promoure la plataforma BCNMarket, la botiga en línia de la ciutat de Barcelona, a la qual ja s’han adherit prop de 4.600 botigues. Aquesta plataforma busca potenciar la presència del comerç de proximitat a la xarxa mitjançant la digitalització i poder competir amb les grans plataformes de comerç en línia.

La iniciativa s’ha impulsat conjuntament amb Barnacom (entitat que agrupa els eixos comercials de la ciutat aglutinats a Barcelona Comerç i Barcelona Oberta), Comertia, Pimec, el Foment del Treball, el Gremi de Restauració, l’Agrupament de Botiguers i Comerciants de Catalunya i el Gremi d’Hotels de Barcelona.

Etiquetes associades a la notícia