A la Gran Via, la Diagonal i la via Laietana, més espai per anar a peu

Avança l’adaptació de l’espai públic per a una mobilitat més saludable i sostenible que prioritza els desplaçaments a peu, en bicicleta i en transport públic. Les pròximes actuacions inclouen ampliar l’espai per a vianants a la Gran Via, la Diagonal i la via Laietana, intensificar les accions per alliberar de motos les voreres, crear tres nous corredors bici i millorar l’eficiència de quatre carrils bus.

13/05/2020 16:24 h

Ajuntament de Barcelona

El pla permet garantir les distàncies de seguretat en l’actual context d’emergència sanitària i consolidar un model de mobilitat al servei de la salut i de la vida veïnal.

Facilitats per caminar en vies principals

Es reserven diversos trams dels carrils laterals de vies principals per anar a peu, que inclouen:

  • A l’avinguda Diagonal:
    • Lateral de mar, entre el c. Villarroel i el pg. Gràcia.
    • Lateral de muntanya, entre el c. Roger de Llúria i el c. Sardenya.
  • A la Gran Via:
    • Tram Vilamarí – rbla. Catalunya.
    • Tram Pau Claris – Bailèn.

A la via Laietana s’ampliaran les voreres fins a una amplada de 4,15 metres, a les dues bandes, que es delimitaran amb pintura i pilons.

Carrers amb prioritat per als vianants

Un cop s’acabi l’actuació al carrer del Consell de Cent, entre el carrer del Comte d’Urgell i el passeig de Gràcia, els pròxims dies s’executarà la pacificació d’altres vies:

  • c. Consell de Cent, trams Rocafort – Comte d’Urgell i pg. Gràcia – Girona.
  • c. Girona: tram Gran Via – Diagonal.
  • c. Rocafort.

La pacificació suposa ampliar la vorera 4 metres més, que es delimiten amb pintura al terra, i reduir la circulació de vehicles a un carril, amb velocitat limitada a 30 km/h.

Voreres sense motos

L’acció per alliberar les voreres de motos mal aparcades s’intensificarà les pròximes setmanes per garantir les distàncies de seguretat a peu i minimitzar l’ocupació de l’espai públic.

Actuacions:

  • Eliminació de places.
  • Senyalització de la prohibició.
  • Avisos d’infracció.
  • Retirada de vehicles.
  • Controls periòdics.
  • Facilitats per a l’ús dels pàrquings amb ofertes.
  • Foment de l’aparcament a la calçada: estudi de 526 places noves.

Un total de 154.000 metres quadrats més per als vianants

Les mesures per facilitar els desplaçaments a peu inclouen el pla d’adaptació de l’espai públic amb la reserva per a vianants de carrils laterals de vies principals, la pacificació de carrers i l’ampliació de voreres de manera permanent (30.000 metres quadrats), la reducció de motos a les voreres (43.000 metres quadrats) i l’ampliació d’itineraris segurs temporals per atendre les necessitats puntuals generades per la crisi sanitària (81.000 metres quadrats).

Més espai per a les bicicletes

Els nous corredors bici s’habiliten en carrils de circulació que es reserven per a l’ús exclusiu de bicicletes, o, en alguns casos, de bicicletes i autobusos, i es senyalitzen i es delimiten amb pintura i proteccions.

Els pròxims dies s’obriran tres nous corredors bici, que s’afegiran al del carrer de Pau Claris:

  • c. Roger de Llúria.
  • c. Indústria, entre pg. Sant Joan i av. Gaudí.
  • c. València, entre av. Roma i Diagonal

En total, s’habilitaran 21 quilòmetres de corredors bici nous en deu vies de la ciutat.

Un servei de bus més ràpid i eficient

De les disset intervencions de millora de la xarxa de carrils bus se n’han executat vuit: la segregació del carril al pla de Palau i en trams parcials del passeig de Gràcia,
via Favència, el carrer de Balmes i el carrer de Cartagena, la creació de carrils nous en trams del carrer d’Espronceda i del passeig de Garcia Fària i la modificació d’un altre tram a la via Favència.

A més, els pròxims dies se segregaran quatre carrils amb pilons per millorar l’eficiència de la circulació de busos a les vies següents:

  • Av. Sarrià.
  • C. Balmes: tram València-Aragó.
  • C. Roger de Llúria: tram Consell de Cent – Aragó.
  • C. València: tram Roger de Llúria – Girona.

Notícies relacionades