Nou servei d’assessorament en la contractació de productes financers

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) obre un nou espai virtual gratuït per atendre consultes i assessorar la ciutadania, pimes i autònoms sobre la contractació de productes bancaris i de crèdit. Aquest servei ajudarà les persones usuàries a detectar clàusules abusives i males praxis del sector financer.

10/05/2020 10:14 h

Ajuntament de Barcelona

La ciutadania, empreses i autònoms poden fer arribar les seves consultes o queixes sobre productes financers, com la contractació de crèdits ICO, a través del web de l’OMIC. L’oficina municipal, en col·laboració amb l’Associació d’Usuaris Financers (ASUFIN), avaluarà l’oferta, les condicions que ofereix l’entitat de crèdit i si contenen alguna clàusula abusiva o irregular. L’Ajuntament de Barcelona farà arribar les males pràctiques del sector financer que es detectin al Banc d’Espanya i als ministeris d’Economia i de Consum.

L’OMIC ha habilitat un canal específic de consulta per a empreses i autònoms a través de l’adreça de correu electrònic omicempreses@bcn.cat.

Augment de les consultes sobre consum durant l’estat d’alarma per la Covid-19

Durant els mesos de març i abril, les consultes sobre consum realitzades al telèfon d’atenció municipal 010 han augmentat un 68,22% amb relació al mateix període de l’any passat. En aquest període, l’OMIC ha rebut 858 consultes i reclamacions, de les quals 127 (15%) estaven relacionades amb l’emergència sanitària de la Covid-19. Des de la declaració de l’estat d’alarma la majoria de consultes han estat sobre la cancel·lació de serveis i productes contractats, les moratòries en el pagament d’hipoteques i lloguer, les quotes de serveis i les mesures econòmiques de suport per al pagament dels subministraments de la llar.

Notícies relacionades