Els Punts d’Assessorament Energètic obren nous canals d’atenció telemàtica

Des dels PAE es poden tramitar beneficis com el bo social i l'exempció de la taxa de clavegueram, i es pot obtenir informació sobre l'autogeneració d'energia solar i l'adequació de la potència d'electricitat contractada

21/05/2020 22:45 h

Districte Sant Martí

L’Ajuntament de Barcelona ha obert nous canals d’atenció telemàtica per facilitar a la ciutadania l’accés als serveis que ofereixen els Punts d’Assessorament Energètic (PAE). En concret, s’han posat en marxa nous correus de contacte i un número de telèfon directe per atendre les persones que tinguin dubtes o incidències relacionades amb l’exercici dels seus drets energètics.

Per tant, a partir d’ara es pot rebre atenció i assessorament sobre temes relacionats amb els subministraments energètics al telèfon al 93.000,80.54 de dilluns a divendres de 9 a 14 h, o bé enviant la consulta per correu electrònic a les següents adreces:

Ciutat Vella: paecv@bcn.cat
L’Eixample: paeeix@bcn.cat
Sants-Montjuïc: paestm@bcn.cat
Les Corts: paelc@bcn.cat
Sarrià-Sant Gervasi: paessg@bcn.cat
Gràcia: paegr@bcn.cat
Horta-Guinardó: paehg@bcn.cat
Nou Barris: paenb@bcn.cat
Sant Andreu: paesa@bcn.cat
Sant Martí: paesm@bcn.cat

La llum, l’aigua i el gas són drets bàsics, i tota la ciutadania n’ha de tenir el subministrament garantit, especialment durant el confinament, que obliga a passar més temps a casa. L’Ajuntament de Barcelona ofereix la informació i atenció necessària perquè les famílies puguin exercir els seus drets energètics als Punts d’Assessorament Energètic (PAEs) que aquests dies no ofereixen atenció presencial, com a mesura per fer front a l’expansió de la covid-19, però que mantenen l’atenció telefònica i per correu per seguir garantint els drets energètics.

Què és un PAE?

Els Punts d’Assessorament Energètic, formats per un equip de professionals vinculats a programes de reducció de l’exclusió laboral, van néixer l’any 2017 per defensar els drets energètics de la ciutadania i reduir el nombre de veïns i veïnes en risc de pobresa energètica oferint la informació, l’atenció i la intervenció necessàries perquè les persones puguin exercir els seus drets energètics i les companyies no els neguin l’accés als subministraments bàsics.

De fet, la llei prohibeix a les companyies tallar el subministrament a les llars vulnerables i les obliga a mantenir el servei mentre duri la situació de dificultat econòmica.

SERVEIS QUE OFEREIXEN ELS PAE

  • Avaluació d’avisos d’impagament de factures i inici de procediments per evitar talls energètics a famílies en situació de vulnerabilitat.
  • Consells i recomanacions i calculadora energètica per reduir el consum de subministraments a casa.
  • Informació sobre els passos per adequar al consum elèctric la potència d’electricitat contractada i per canviar a la tarifa de discriminació horària.
  • Informació i sol·licitud del bo social i de l’exempció de la taxa de clavegueram.
  • Informació sobre l’autogeneració d’energia solar a casa, desenvolupament de projectes d’energia renovable.