La venda en línia als mercats municipals es multiplica

El canvi d’hàbits als mercats municipals ha disparat les vendes en línia, que s’han multiplicat per deu, de manera que el 85% dels establiments s’han mantingut oberts per garantir l’accés a aquest servei essencial d’abastament

18/05/2020 20:57 h

Ajuntament de Barcelona

L’augment de les compres en línia ha anat acompanyat per l’increment dels serveis de repartiment a domicili, que han crescut un 65% de març a abril. A més, les darreres setmanes han estat marcades per una baixada en el nombre de compradors presencials, que a l’abril s’ha reduït un 58% respecte al mateix mes de l’any passat.

Nous serveis als mercats dels barris de Sant Marti
Mercat del Poblenou: servei de venda on-line i repartiment a domicili no centralitzat.
Mercat de Provençals: servei de comandes per telèfon i repartiment a domicili (662.002.663).
Mercat del Clot: servei de repartiment a domicili (932.659.090).
Mercat de Sant Martí: servei de comandes per telèfon i repartiment a domicili.

Menys compres, més voluminoses

Durant la crisi de la covid-19, les compres s’han concentrat en menys dies a la setmana per reduir al màxim les sortides. La despesa en cada comanda ha augmentat de 47 euros a començaments del mes de març a 77 euros a finals d’abril.

Més seguretat

Garantir les mesures de prevenció sanitària ha estat una prioritat als mercats municipals.

  • S’han incrementat els controls d’accés, amb l’ampliació dels equips de seguretat amb 75 persones més.
  • S’han distribuït 7.000 mascaretes setmanals, guants i gel desinfectant entre els venedors i venedores.

El 85% dels 1.430 establiments alimentaris dels mercats municipals, considerats un servei bàsic essencial, han continuat oberts des que el 14 de març es va decretar l’estat d’alarma.