Augmenten un 10% les consultes als Punts d’Assessorament Energètic durant la crisi sanitària

En el primer semestre del 2020, els Punts d’Assessorament Energètic (PAE), un servei pioner en la defensa dels subministraments a totes les llars, han atès 17.641 persones. Un 70% de les consultes han estat per optimitzar les factures, canviar la potència contractada o tramitar el bo social.

19/08/2020 10:37 h

Ajuntament de Barcelona

Durant l’Estat d’alarma provocat per la covid-19, els PAE han atès prop de 8.000 persones. En aquest període, es va implementar un telèfon directe i nous correus electrònics per atendre incidències i dubtes relacionats amb els drets energètics.

Una altra dada que s’ha vist modificada per la crisi sanitària ha estat el nombre total de talls de subministrament durant el semestre, que s’ha vist reduït a causa de la prohibició de realitzar talls durant l’Estat d’alarma. A Catalunya, la Llei 24/2015 garanteix els subministraments de llum, aigua i gas a les llars vulnerables, a les quals les companyies subministradores no poden deixar sense energia.

Per districtes, Sant Martí és el tercer territori que més ha fet servir aquest recurs municipal durant el primer semestre de l’any, per darrere de Nou Barris i Sants-Montjuïc.

El perfil dels usuaris varia

Del gener al juny del 2020 han augmentat les consultes de persones amb mobilitat reduïda en un 71%, de persones en règim de lloguer en un 9% i de persones en situació d’atur en un 29%. Alhora, gairebé la meitat de les consultes als Punts d’Assessorament Energètic, un 47%, les han fet persones que tenen menors a càrrec.

Un servei consolidat

Els onze punts d’assessorament energètic van entrar en funcionament el 2017. Des d’aleshores hi ha hagut:

  • 88.429 persones ateses.
  • 65.054 talls de subministrament aturats.
  • 316.444 euros estalviats optimitzant factures.
  • 100 persones en atur de llarga durada contractades.

Com podeu contactar amb els PAE durant la covid-19?

Podeu contactar amb els Punts d’Assessorament Energètic per telèfon, al 930 008 054, de dilluns a divendres, de 9.00 a 14.00 hores.

En quins casos us poden acompanyar?

  • Si heu rebut un avís d’impagament o us han tallat els subministraments.
  • Si voleu tramitar el bo social o l’exempció de la taxa de clavegueram.
  • Si voleu millorar el vostre consum energètic o optimitzar les factures.
  • Si teniu un projecte d’autoconsum o d’energia renovable.

Més informació