Millora d’ascensors i escales mecàniques

Durant l’estiu, s’ha intervingut en 30 equipaments amb deficiències, i 6 més necessitaran actuacions de més durada. Les incidències s’han detectat en una auditoria portada a terme en el marc del canvi de contracte de manteniment. Paral·lelament, s’obrirà un expedient a una de les empreses adjudicatàries anteriors.

25/08/2018 11:19 h

Ajuntament de Barcelona

La xarxa d’escales mecàniques i ascensors de Barcelona és una important eina de millora de l’accessibilitat, sobretot als barris de muntanya. Dins del treball d’optimització d’aquest servei, el maig passat es va adjudicar el nou contracte de manteniment. Aprofitant el canvi, s’ha fet una auditoria de l’estat d’escales i ascensors. Aquesta auditoria ha posat de manifest mancances greus en el manteniment d’alguns equipaments.

Amb els resultats de l’auditoria, durant l’estiu s’ha treballat en un total de 23 escales i 7 ascensors amb deficiències, dels quals 15 escales i un ascensor ja tornen a estar en funcionament. La resta ho estaran entre la propera setmana i la següent. La majoria d’equipaments afectats són al districte d’Horta-Guinardó.

L’auditoria també ha detectat 5 escales i un ascensor que requeriran una intervenció de més durada i de més impacte econòmic, la qual, en molts casos, necessitarà peces fetes a mida. La previsió és que aquests 6 elements tornin a estar en funcionament el quart trimestre del 2018.

Obertura d’expedient a l’empresa adjudicatària

En els propers dies, s’obrirà un expedient a l’empresa adjudicatària Eulen, fins ara responsable del manteniment i de tenir a punt les instal·lacions. Es repercutirà a l’empresa les despeses de reparació i altres reclamacions derivades de les deficiències detectades.

Es tracta del segon expedient que rep l’empresa per un possible incompliment o compliment defectuós de les condicions del contracte de manteniment.

La ciutat disposa de 85 escales mecàniques i 46 ascensors, que l’any passat van ser utilitzats 28,7 milions de cops i amb els quals es van fer 6,3 milions de viatges, respectivament. El bon servei i el funcionament òptim del sistema de mobilitat vertical als barris de muntanya és clau per ajudar la ciutadania a salvar els desnivells orogràfics i moure’s amb rapidesa i comoditat.

Etiquetes associades a la notícia

Notícies relacionades