El transport públic de l'àrea de Barcelona aplica nous ajustos a la reducció de la demanda
Si us heu de desplaçar de forma indispensable recordeu que, per indicació de les autoritats sanitàries, el transport públic ha ajustat l'oferta i suprimit o limitat línies i serveis temporalment per prevenir el contagi de la Covid-19.Arran del Reial Decret 10/2020 del 29 de març, en què l’activitat laboral es redueix de manera important i es limita a les activitats essencials, es redueix la demanda al transport públic de l’àrea metropolitana de Barcelona i per tant ajusta de nou la seva oferta.
En aquest sentit, els diferents operadors de transport públic ajusten les seves planificacions per optimitzar l’exposició del personal i minimitzar els recursos dedicats a la prestació del servei.
Tanmateix, i encara que el passatge s’ha reduït en la majoria de modes de transport fins a un 90% (només viatgen 1 de cada 10 persones), es procura conservar una oferta entre el 33 i el 67%, amb ajustos variables segons la franja horària (com per exemple les hores punta) i amb mesures o reduccions puntuals. L’objectiu principal és respectar el terç de l’ocupació màxima decretada per mantenir les distancies de seguretat entre les persones que hi viatgen.
Metro i busos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB)
El metro estableix una oferta entre el 57 i 60% de l’oferta global, variable segons si és hora punta o hora vall, i d’acord també amb el personal disponible. Es demana a la ciutadania que es distribueixin al llarg de l’andana (els combois del mig solen ser els més buits) i mantinguin la distància de seguretat. Els metros obriran les portes automàticament en aquells models que ho permetin. Es manté el servei de dilluns a diumenge de 5 a 24 hores.
Pel què fa a l’autobús, l’oferta oscil·la entre el 40 i 45%. Es manté l’obligatorietat d’accés per la porta del darrera i no es permet la compra de bitllets a bord.
Nous horaris en determinades línies dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC)
La línia Llobregat-Anoia estableix, des del 30 de març, i de dilluns a diumenge, un servei equivalent al de cap de setmana (33% oferta) amb reforç en hores punta per garantir l’ocupació d’un terç de la capacitat. Per la seva banda, la línia Barcelona-Vallès, i a partir del dimecres 1 d’abril, ofereix un servei equiparable al de diumenge, amb reforç a les franges horàries de més afluència.
Finalment, redueix el servei de l’L7 (av. Tibidabo-Gràcia) a l’habitual del cap de setmana.
Rodalies de Catalunya
El servei de trens de Rodalies de Catalunya ofereix un 66% de l’oferta habitual de dia feiner.
Alhora, reforça la línia R2 els dies laborable mitjançant l’increment de l’oferta en hora punta.
TRAM
El servei de tramvia metropolità (Trambaix i Trambesòs) manté un 60% de l’oferta habitual en dia feiner.
Pel què fa al Bus metropolità operat per l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i altres busos interurbans i urbans, l’oferta és d’entre el 33 i el 60% . Es programen ajustos per atendre la baixa demanda i en algun cas específic de línia sense demanda se suprimeix el servei, com és el cas d’alguns dels transports que donaven servei a la T2 de l’areoport.
Pel què fa al Nitbus, la seva freqüència és entre 40 i 60 minuts. Resten suspeses les línies N10 N18 i N26.
FONT: ATM
Etiquetes associades a la notícia
Notícies relacionades
-
Mobilitat i transportsMobilitat i transports
Reducció de més del 90% del passatge als serveis de metro i bus aquesta última setmana
31/03/2020 12:00 h